Szekeres Viktor

Tarolt A hét mesterlövész

Nincs meglepetés, a hétvége legnézettebb filmje A hét mesterlövész.

Aki megkérdőjelezné a feldolgozások létezésének értelmét, ismét csattanós választ kaphatott, hiszen a hétvégén Amerikában A hét mesterlövész lesz a legnézettebb film. A Sony és az MGM által gyártott The Magnificent Seven már a pénteki startjával lefutottá nyilvánította a versenyt a dobogó felső fokáért, hiszen első napján 12,7 millió dollár bevételt termelt Amerikában, ami nagyjából 35 milliós nyitányt jelent majd.

A második helyre a Gólyák (Storks) című animáció futott be, amit előzetesen vetélytársnak kiáltottak ki, de a nyitónapján csupán 5,7 milliós bevételt hozott, ami összességében, a hétvége tekintetében 21 millió dollárra lehet elegendő - az első becslések vasárnap este, a pontos számok pedig hétfő este lesznek elérhetőek, természetesen magyar idő szerint.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #5
    A példád annyiban mindenképpen sántít, hogy A hét szamurájt nagyon is ismerték Japántól nyugatra (bár Amerika pont keletre van), hisz valakinek valahogy csak eszébe jutott, hogy a tradicionális japán környezetből tradicionális amerikai környezetbe ültesse át a sztorit. Általában ha valaki hazájában elismert filmes, azt máshol is ismerik. A hét szamuráj ment az 54-es (bemutatása évében) velencei filmfesztiválon, 56-ban pedig az USA-ban is bemutatták.

    Viszont jól átgondolt feldolgozása a témának, nem hiába lett a western műfaj egyik alapvetése, nem utolsó sorban szerintem megalapozta a klasszikus spagetti western-t, amik közül A jó, a rossz és a csúf és a Volt egyszer egy vadnyugat az imdb-n túl is szárnyalja John Sturges remekművét.
  • KoLaMan #4
    "De miért dolgozzon fel bárki is olyasmit, ami szar" Bocsi, nem személyeskedek, de hülye kérdésre nincs válasz (vagyishogy nyilvánvaló).
    OK, nem lopás, felhasználás, nevezzük úgy. És akkor? A lényeg megmarad: új ötlet híján felhasználja a régi beváltat, sőt: a régi sikerének farvizén evickél.
    A Kurosawa példa pont ide kívánkozik. Számomra a két film - noha az alaptörténetük azonos - két teljesen különböző alkotás, remek példa az általam is említett felhasználásra (a hét mesterlövész esetében egy remekül sikerült felhasználásra). Ez a példa annyiban sántít, hogy Kurosawa filmjét a kutya sem ismerné Japántól nyugatabbra a Hét mesterlövész nélkül (sokan így sem ismerik, csak hallottak róla).
    Jobban meggondolva, lehet ám, hogy némi fogalom értelmezési tévedésben vagyok. Ugyanis számomra eddig a "feldolgozás" egy film esetében azt jelentette, hogy az eredeti filmet csinálják meg újra - és csupán EZ AZ ami ellen ágálok. Mint például a "Ben-Hur", az "Engedj be" (ez utóbbi mellesleg egész jó lett, de tényleg mi értelme volt ugyanazt még egyszer, az eredetinél nem lett - lehetett - jobb). Azonban belátom, hogy mostanság egyre gyakoribb, hogy feldolgozás címén kapunk egy tök más új filmet, amiben csak az alapsztori ugyanaz (The Mechanic, The Jackal, stb.). Ami mellesleg nem új keletű dolog, gondoljunk csak Dunas három testőrének számos "feldolgozására" (és egyik jobb mint a másik, az élen az angol változattal Michael York-al). Amennyiben "feldolgozás" alatt ezt kell érteni - egy szavam sincsen.
  • zetortraktor #3
    Ez klasszikus és sikeres volt? Lehet. De miért dolgozzon fel bárki is olyasmit, ami szar? Akkor inkább ír valami újat. Egyébként senki nem lop semmit. Elkérik, odaadják. Felhasználják.

    De nem értem, hogy ezt miért most írod és miért ide, amikor az eredeti A hét mesterlövész is feldolgozás, egy klasszikus feldolgozása.
  • Montanosz #2
    ja még a végén a gyűrűk ura is folytatódik :-D
  • KoLaMan #1
    Biza, akkorát csattant, még most is cseng a fülem.
    Sokadszor mondom, de hiába: adott klasszikus, és sikeres filmek feldolgozásának semmi értelme - amennyiben tényleg feldolgozás persze, és nem csupán az eredeti ötlet ellopása, és újra hasznosítása. Valamint értsük meg egymást: NEM az anyagi siker lett megkérdőjelezve - annak semmi köze ehhez.
    Tényleg nehéz megérteni? Tőlem akármelyik régi klasszikust újra bepróbálhatják, akár meg is nézem, lehet még tetszeni is fog - csak éppen NEM azért mert jobb, vagy ugyanolyan jó, hanem mert jó esetben kapok egy új, jól megcsinált filmet, aminek - hát istenem, nem első eset - lopták a sztoriját. Ennyi.
    Érdeklődve várom a Casablanca feldolgozását, vagy akár folytatását... (miért is ne? érdekelne a végén a "remek barátság kezdeté"-nek folytatása, vagy Ilsa és Laszlo további sorsa... :-))