Berta Sándor

Több száz könyvesboltot nyithat az Amazon

Sok évbe telik még, mire a vállalat megtalálja az ideális helyszíneket és épületeket, megköti a szükséges szerződéseket és felveszi a szakembereket.

A The Wall Street Journal arról számolt be, hogy az óriáscég 300-400 üzletet alakíthat ki, s ezzel komoly támadást intézhet a 650 könyvesbolttal rendelkező Barnes & Noble és a Books-A-Million ellen, amelynek jelenleg 255 értékesítőhelye van. Az információ Sandeep Mathranitól, a General Growth Properties Inc. vezérigazgatójától szivárgott ki, aki egy telefonkonferencián beszélt erről. A menedzser azóta közölte, hogy a kijelentése semmilyen formában sem reprezentálta az Amazon konkrét terveit, de nem ez volt az első jel arra, hogy az online cég fizikai boltok nyitásával akarja fenntartani növekedését.

Amennyiben az Amazon mégis megvalósítaná az elképzelést, akkor még így, a több esztendős csúszás ellenére is komoly előnyben lenne a vetélytársaival szemben, hiszen évek óta meghatározó szereplője az online könyvpiacnak. A cég jelenleg már 20 városban kínál egy órán belüli kiszállításokat és az amerikai egyetemeken is létrehozta azokat az átvevőpontokat, ahol a hallgatók hozzáférhetnek a könyveikhez, illetve kapcsolatba léphetnek a vállalat munkatársaival.

Ralf Kleber, az Amazon németországi vezetőjének korábbi nyilatkozata szerint egy ilyen beruházás szempontjából Berlin logikus és vonzó célpont lenne. "Berlin első számú helyszín egy könyvesbolt számára. Egyetlen más német városban sem fektettünk be annyi területen, mint ott. A helyi ügyfeleknek hatalmas választékuk van üzletekből és emiatt magasak az elvárásaik is."

Az élelmiszer-ágazat is egyre fontosabb az Amazonnak, a céljuk az, hogy ennek kiszállítása kényelmesebb legyen a vásárlóik számára, mint más cégek esetében. A szupermarketjük ugyan még nem kínál friss termékeket, de így is rendkívül sikeres, hiszen több mint félmillió árucikket értékesítettek. Az Amazon Fresh a klasszikus online szupermarket, míg a Prime Now egy órán belül leszállítja a megrendelt kólát. Vannak, akik az irodájukból vagy éppen úton hazafelé rendelnek. A vízió egyszerű: az ügyfél találjon meg minden általa keresett dolgot a társaság rendszerében.

"Az ügyfeleket nehéz kiismerni, hiszen könnyen lehet, hogy 100 könyvet vettek már, de másnap egy csomag spagettit rendelnek. A statisztikánk megmondja, hogy milyen termékeket vásárolnak más árucikkekkel együtt az emberek, ezt használjuk az ajánlásainkhoz. De ezek csupán egyszerű algoritmusok. Nem adunk el adatokat, de elérhetővé tesszük az eszközeinket. Amennyiben valaki tudja, hogy hány piros trikóra lesz szüksége jövőre, akkor a statisztikánk segíthet neki a tervezésben. Cloud-infrastruktúrákat és -szolgáltatásokat kínálunk, ezeket Berlinben például a Zalando, a Soundcloud, a Kempinski és a Mytaxi alkalmazza. De - amint Mark Zuckerberg példája is bizonyítja - sosem lehet úgy megvalósítani a dolgokat, hogy az mindenkinek elnyerje a tetszését. Talán ezt eleve nem is kellene megkísérelni" - szögezte le Ralf Kleber.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)