Gyurkity Péter
Az első tízbe kerülne az Asus
Idén már 30 millió okostelefont szállítanának le, miközben a piac egyértelműen lassul.
A DigiTimes a napokban közölt egy hosszabb írást az Asustek terveiről, legalábbis ami az okostelefonok piacát illeti. Itt a cég - amelynek nevét ezen a területen leginkább a ZenFone készülékek családja kapcsán ismerhetünk - idén szintén erős növekedést szeretne viszontlátni.
Több, a területtel foglalkozó forrásra hivatkoznak a cikkben, amely szerint 2016 során már összesen 30 millió okostelefont szállítanának le a globális piacon, amely a gyors növekedés folytatását jelentené. Emlékeztetőül megjegyzik, hogy míg 2014-ben mindössze 8,5 millió példányt forgalmaztak, tavaly ez a szám már 20,5 millióra ugrott, miközben a piac alig 10 százalékos ütemben bővült, idén pedig várhatóan tovább lassul majd a lendület. Ez persze azt is jelenti, hogy az Asus agresszív lépésekkel valósíthatja csak meg a remélt növekedési cél elérését, többek között az olyan nagy riválisokkal szemben, mint a Lenovo és a Huawei.
A cég ennek érdekében a számukra hazai piacon maradna a tavalyi kétmilliós számnál, több másik országban azonban komoly mértékben erősödnének. Indonéziában például 3,5-ről 5 millióra emelnék a tétet, Malajziában, Vietnamban, a Fülöp-szigeteken, valamint Thaiföldön pedig együttvéve további 5 millión adnának túl. Brazíliában (ahol a komoly vám miatt a Foxconn Electronics végzi a terjesztést) 1-ről 3 millióra növelnék a példányszámot, ehhez Indiában újabb 4 millió, az erős keresletet mutató Oroszországban egy közelebbről meg nem határozott mennyiség, Afrikában pedig további félmillió készülék társulna.
A tajvani gyártó idén már bekerülne az első tízbe, amihez mindenképpen szükség lesz a fenti elképzelés megvalósítására.
A DigiTimes a napokban közölt egy hosszabb írást az Asustek terveiről, legalábbis ami az okostelefonok piacát illeti. Itt a cég - amelynek nevét ezen a területen leginkább a ZenFone készülékek családja kapcsán ismerhetünk - idén szintén erős növekedést szeretne viszontlátni.
Több, a területtel foglalkozó forrásra hivatkoznak a cikkben, amely szerint 2016 során már összesen 30 millió okostelefont szállítanának le a globális piacon, amely a gyors növekedés folytatását jelentené. Emlékeztetőül megjegyzik, hogy míg 2014-ben mindössze 8,5 millió példányt forgalmaztak, tavaly ez a szám már 20,5 millióra ugrott, miközben a piac alig 10 százalékos ütemben bővült, idén pedig várhatóan tovább lassul majd a lendület. Ez persze azt is jelenti, hogy az Asus agresszív lépésekkel valósíthatja csak meg a remélt növekedési cél elérését, többek között az olyan nagy riválisokkal szemben, mint a Lenovo és a Huawei.
A cég ennek érdekében a számukra hazai piacon maradna a tavalyi kétmilliós számnál, több másik országban azonban komoly mértékben erősödnének. Indonéziában például 3,5-ről 5 millióra emelnék a tétet, Malajziában, Vietnamban, a Fülöp-szigeteken, valamint Thaiföldön pedig együttvéve további 5 millión adnának túl. Brazíliában (ahol a komoly vám miatt a Foxconn Electronics végzi a terjesztést) 1-ről 3 millióra növelnék a példányszámot, ehhez Indiában újabb 4 millió, az erős keresletet mutató Oroszországban egy közelebbről meg nem határozott mennyiség, Afrikában pedig további félmillió készülék társulna.
A tajvani gyártó idén már bekerülne az első tízbe, amihez mindenképpen szükség lesz a fenti elképzelés megvalósítására.