Gyurkity Péter

Egymásra pakolná az utasokat az Airbus 

Találtak kihasználatlan helyet az utasszállító gépeken az Airbus mérnökei, jöhetnek az emelt sorok.

Az Airbus több érdekes fejlesztésen dolgozik napjainkban, ezek közül igyekszünk mi is kiragadni az olvasók számára izgalmasabb darabokat - ilyen volt nemrég a hiperszonikus repülőről szóló hírünk. Most egy szabadalom keltett némi visszhangot a sajtóban, amely alapján a tömegnyomor további fokozódására számíthatunk.


Az Airbus az amerikai szabadalmi hivatalhoz nyújtotta be munkáját, amelynek pontos neve "Passenger Seat Arrangement For A Vehicle". Ennek alapján nem kizárólag utasszállító repülőgépekről van szó (bár a hangsúly egyértelműen ezen van), tehát az új megoldással akár buszokon vagy vonatokon is találkozhatnánk, ám a visszhang nyilván a repülők vonalán a legnagyobb, hiszen itt már amúgy is gyakori a szlengben csak heringpartinak nevezett tömegnyomor.


A megoldás lényege, hogy egyes sorokat feljebb emelnének, ezáltal az utasok egymásra átlósan helyezkednének el, jobban kihasználva az ülések feletti, jelenleg többnyire üres teret. Ezzel elméletileg az ülés hátradöntése sem jelentene akkora problémát, hiszen nem a mögöttünk ülő arcába tolnánk bele saját háttámlánkat, de a képek alapján egyértelmű, hogy az utasszám növelését igyekeznek elérni, vagyis még gazdaságosabban kihasználni a meglévő gépeket - ez különösen a szélestörzsű változatokra, így például a 330-as család tagjai vonatkozik.

Arra persze nincs garancia, hogy a megoldás a hétköznapokban is megjelenik, de az utasok nyilván nem fogadnák azt örömmel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • xyl #20
    Azért a sok ember elhelyezése kis helyen nem újkeletű probléma és volt is rá megoldás: link. Ja, hogy ezek rabszolgák?...
  • kvp #19
    Jopar otlet volt mar korabban is es a katonai gepek kozott van olyan amin allohelyek is vannak.

    Par kep alternativakrol:
    http://www.examiner.com/images/blog/EXID8310/images/stacked_airline_seating_concept.jpg
    http://o.aolcdn.com/os/travel/editorial/1-business-flex2-320lb072710

    Egyebkent meg a leginkabb hatekony megoldas a halokba fektetett utasok lennenek, amit hasznalnak is par katonai betegszallito gepen. Szerintem az emberek szamara az egyik legkenyelmes megoldas pedig a 4-es vagy 6-os csoportokba rakott egymas fele nezo padok lennenek, a csomagokkal a padok alatt, egy hagyomanyos meretu szeles geptorzsben 2 emeleten elhelyezve.
  • Whysper #18
    Kitaláltam .. vegyük ki a székeket ezzel sok súlyt nyerünk és legyenekem kapaszkodók mint a buszokon és álló jegyek. Simán végig állsz mégha bexarsz is 2 órát ;) akkro belrakhatsz 500 ember mint a marháhat.
  • halgatyó #17
    Nekem jobb ötletem lenne... csak ezt a Bigelow-t kell megfűzni némi pénzzel, hogy a szabadalmát engedélyezze:-)))
    Így minél több utas van, annál nagyobbra fújnák a gépet:-)) A Ryanair veztőség elélvezne... az utasok meg gumimatracokon hempereghetnének.... na rohanok a szabadlmi hivatalba, legalább a gumimatracok miatt
  • zola2000 #16
    A kapszula tömege? Az erős túlzással lehet csak egy lemez is vagy könnyű (de erős műanyag)
    A szabályokon meg lehet módosítani ha a cégek lobbi érdeke úgy kívánja.

    De ez csak gyenge lábon álló spekuláció a részemről, lényeg az, hogy a dolog egyre inkább a minél jobb helykihasználás felé megy el, és ezzel lehetne elérni a legjobb helykihasználást úgy hogy kényelmes is lenne, a szabályok meg módosulhatnak a jövőben.

    (az ötödik elem című film eszembe se jutott csak a kapszulahotelek)
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2015.10.14. 18:25:45
  • molnibalage83 #15
    Lásd lent. A kapszulta tömege nagyobb, mint egy ülésé. A földön nem gond kapszula hotelt csinálni, mert a tömeg nem gond, ott van ilyen, ahol a tér kevés, lásd Japán. Egy repülőgép esetén viszont a tömeg erőse korlátos. Amit nyernél ahelyen, azt a nagyobb tömegen fogyasztásba bukod.

    Ezen felül soha nem hagyná jóvá senki, mert a vészelhagyási követelmények teljesíthetetlenek. Egy gépet ma akkor engedélyeznek (tudtommal), ha a vészkijáratok felét használva a gép elhagyható 90 sec alatt 100% utas létszámmal. Na, kapszulás megoldásnál ez lehetetlen. Vagy azért mert sok az utas és szűk a közlekedő folyosó, de maga a kikászálódás miatt is.

    Az 5. elem filmet tessék már elfelejteni, ott díszlet van, nem működő valami...
  • zola2000 #14
    A lényeg az, hogy a repülésben a gép útja a költség, és a bennt lévő utasok a haszon, a cég minél kisebb költséggel minél több hasznot akar, az utasok meg a minél olcsóbb árakat keresik.

    Akkor már miért nem csinálnak kapszulahoteleket a repülőkre? Kényelmes is lenne végigfeküdni az utat, és a helyet így lehetne a legjobban kihasználni.
  • molnibalage83 #13
    Hülyé ötlet, mert az 5. elem az csak díszlet volt. Egy ülés tömeg és rögzítése igénye messze alatt van annak, amit egy ilyen "kabin igényel, mert a kabint tömege egyszerűen nagyobb...
  • molnibalage83 #12
    A buszokkal elképzelhető legsúlyosabb balesetben fellépő erőhatások köszönőviszonyban sincsenek a repcsiével. A repcsin n+1 olyan követelmény és megszorítás van, ami a busznál fel sem merül. Az almát hasonlítod a dinnyéhez..
  • T0nk #11
    Ötödik Elem?
    Kis fekvőcsövekbe az emberekkel, bealtatni őket, érkezéskor ébreszteni, sztjóvan.

    Bár a darálóval felszerelt tartály is jó ötlet még mindig, csak az integritásinfformáció sérül kicsit a használatával...