Ötvös Tibor
Sid Meier's Civilization - Beyond Earth: Rising Tide
Hogyan tegyünk egy majdnem tökéletes játékot tökéletessé? Egy pazar kiegészítővel, melyet meg is kapott a Beyond Earth.
Be kell vallanom, hogy bármennyire is örültem, hogy Sid Meier új játékkal jelentkezik mégis féltem nem is kicsit, hogy az idegen bolygón játszódó alkotásban számos olyan elem lesz, melyeket nehéz lehet összekapcsolni. Míg az teljesen evidens, hogy a Civilization fő ágán a történelmi folyamatok és a technológia hogyan épül egymásra és mit kell tennünk azért, hogy bizonyos irányba haladjunk, addig a Beyond Earth más vonalon halad (lásd az Alpha Centauri példáját, melyben bizony szokni kellett az idegen anyagokat és lehetőségeket).
Szerencsére az oktató nagyon jól elmagyarázza, mit miért kell megszerezni és talán az egyik legjobb rész született meg a franchise-ban. A Rising Tide-dal azonban sikerült még a közel tökéletes játékon is javítani és így a talán jelző már le is kerülhet a tökéletesség elől. A Rising Tide jóval többet kínál mint egy szimpla DLC, hiszen szinte minden ponton változtattak vagy finomítottak a készítők. De lássuk az alaptörténetet.
A kezdeti nehézségek ellenére úgy tűnik, hogy az emberiség (szponzortól függetlenül) végül sikerrel kolonizálta az idegen bolygót. Mikor már mindenki azt gondolta, hogy az összes túlélő megérkezett a Földről, egy ismeretlen kolonizációs hajó érkezik a semmiből és egészen addig rádiócsendet tart, míg le nem száll egy eddig kihasználatlan területen: az óceánon. Ez pedig új távlatokat nyit meg a különböző táborok számára.
A legnagyobb fejlődésen a Diplomácia ment át. Eddig pár lehetőséget kaptunk csupán, melyekben szövetségeket és kereskedelmi egyezményeket hozhattunk tető alá, hadat üzenhettünk egymásnak és a megszokott dolgok. A Rising Tide telepítése után már nem csak karót nyelt figurákkal lesz dolgunk, hanem saját háttérrel és személyiséggel rendelkező vezetőkkel. Ha két vezetőnek van bármilyen közös pont a múltjában, akkor az a diplomáciában elő fog jönni. Ráadásul ebben a menüpontban tudunk a nemzetünkkel is kommunikálni, illetve már nem anyagokkal (arra ott vannak a konvojok), hanem szívességekkel, támogatással és ötletekkel tudunk kereskedni a többiekkel.
Fejlődött és jóval átláthatóbbá vált az egységeink fejlesztési rendszere illetve a techweb is áttekinthetőbb és jóval több lehetőséget rejt magában., Eddig az emberközpontú Purity, a kiber vonalra építő Supremacy és a Xeno-központú Harmony vonalon győzhettünk és ez nem is változott. Ami azonban igen, az az átjárás a három győzelmi út között. Így egyedi hibrid egységeket fejleszthetünk ki, melyekkel nagyobb mozgási lehetőségünk lesz "az őslakosok" és az emberek közötti kapcsolatban.
A Rising Tide tökéletessé tette a Beyond Earth által megkezdett kalandot és nem is nagyon tudom elképzelni, hogyan lehetne ezen még javítani. Éppen ezért nagyon kíváncsi vagyok arra, milyen irányba viszi majd a játékot a következő, nagyobb lélegzetű csomag. Ha nem lesz több, akkor sem panaszkodhatunk.