Berta Sándor
Növekvő problémát jelentenek a drónok
Egyre gyakrabban kerül sor olyan veszélyes helyzetekre, amelyekben robotrepülőgépek is érintettek.
A legnagyobb problémát nem a drónok elterjedése jelenti, hanem az, hogy az azokat irányító pilóták nem elég képzettek. Sokan például nem tudják, hogy ezek az eszközök milyen magasságban közlekedhetnek, s hol, milyen magasra repülhetnek, ezért kerül sor problémás szituációkra. A múlt héten Hamburgban a repülőtér környékén láttak egy robotrepülőgépet. Az éppen Helsinkiből érkező járat pilótája szerint a jármű mindössze 30 méterre volt a gépétől. Szerencsére nem történt baleset, de a hatóságok szerint ez az eset is azt bizonyítja, hogy egy egyre súlyosabb problémáról van szó.
Stefanie Harder, a hamburgi repülőtér szóvivője kiemelte, hogy körülbelül két éve nő ezen esetek száma. Nagyon veszélyes, hogy a drónok ennyire közel repülnek a leszállópályához, hiszen a pilóták könnyen elveszíthetik felettük az irányítást, berepülhetnek a repülőgépek turbináiba és kárt okozhatnak az egyes járatokban. Harry Denz, a hamburgi közlekedési hatóság munkatársa hozzátette, hogy a szerencsétlenségek helyszínén is folyamatosan egyre több a drón. Akik ilyen helyekre mennek a járműveikkel, azok szeretnének jó fotókat készíteni, de pont a tűz- és a baleseteknél akadályozzák a tevékenységükkel a mentőcsapatok munkáját, például a kereső- és a mentőhelikopterek le- és felszállását.
Németországban a 16 nemzetközi repülőtér 1500 méteres körzetében csak a légiforgalmi irányítás engedélyével repülhetnek drónok, de a hajókhoz sem mehetnek körülbelül 200 méternél közelebb. Kaliforniában augusztus végén szigorították meg a drónrepülések feltételeit. Egy pilóta ennek ellenére legfeljebb 25 000 dolláros pénzbüntetéssel megúszhat egy pasadenai balesetet, amelynél a lezuhanó robotrepülőgépe megsebesített egy 11 hónapos bébit.
A legnagyobb problémát nem a drónok elterjedése jelenti, hanem az, hogy az azokat irányító pilóták nem elég képzettek. Sokan például nem tudják, hogy ezek az eszközök milyen magasságban közlekedhetnek, s hol, milyen magasra repülhetnek, ezért kerül sor problémás szituációkra. A múlt héten Hamburgban a repülőtér környékén láttak egy robotrepülőgépet. Az éppen Helsinkiből érkező járat pilótája szerint a jármű mindössze 30 méterre volt a gépétől. Szerencsére nem történt baleset, de a hatóságok szerint ez az eset is azt bizonyítja, hogy egy egyre súlyosabb problémáról van szó.
Stefanie Harder, a hamburgi repülőtér szóvivője kiemelte, hogy körülbelül két éve nő ezen esetek száma. Nagyon veszélyes, hogy a drónok ennyire közel repülnek a leszállópályához, hiszen a pilóták könnyen elveszíthetik felettük az irányítást, berepülhetnek a repülőgépek turbináiba és kárt okozhatnak az egyes járatokban. Harry Denz, a hamburgi közlekedési hatóság munkatársa hozzátette, hogy a szerencsétlenségek helyszínén is folyamatosan egyre több a drón. Akik ilyen helyekre mennek a járműveikkel, azok szeretnének jó fotókat készíteni, de pont a tűz- és a baleseteknél akadályozzák a tevékenységükkel a mentőcsapatok munkáját, például a kereső- és a mentőhelikopterek le- és felszállását.
Németországban a 16 nemzetközi repülőtér 1500 méteres körzetében csak a légiforgalmi irányítás engedélyével repülhetnek drónok, de a hajókhoz sem mehetnek körülbelül 200 méternél közelebb. Kaliforniában augusztus végén szigorították meg a drónrepülések feltételeit. Egy pilóta ennek ellenére legfeljebb 25 000 dolláros pénzbüntetéssel megúszhat egy pasadenai balesetet, amelynél a lezuhanó robotrepülőgépe megsebesített egy 11 hónapos bébit.