SG.hu
Az online jelenlétre is figyelnie kell az álláskeresőnek
Az idei nyár egyáltalán nem fordult pangásba, ráadásul ősszel még a helyzet “fokozódása" is várható.
Bár egy tavasszal végzett kutatás szerint a közepes- és nagyvállalatok mindössze 18 százaléka tervezi hosszú távra előre az üzleti stratégiáját és a létszámigényét, és 32%-uknál sem egyik, sem másik vonatkozásban sincs tudatos, legalább három évre előretekintő tervezési gyakorlat, azért az elkövetkező évi növekedésre történő tervezés valamilyen formában a legtöbb cégnél megjelenik. A karácsony - újévi időszak mellett a nyár vége a másik hagyományos "fogadkozási" időszak. Aki munkát keres, annak első fogadalomként azt érdemes vállalnia, hogy felfrissíti önéletrajzát, és azt újból elküldi az állásközvetítéssel foglalkozó cégeknek.
"Bármennyire triviálisnak tűnik, mégis nagyon sok összecsapott, helyesírási hibákkal teli önéletrajzzal találkozunk. Milyen benyomást tesz egy CV, amiben már első ránézésre is hiányosak az adatok, nincs feltüntetve a legfrissebben szerzett képesítés vagy határozottan ballagáskorinak tűnik a jelentkező fényképe? Egy aktív nyarat követően különösen fontos, hogy az önéletrajzot a személyiségről gazdagabb képet adó "soft" információkkal frissítsék. Szerepeljen benne, ha az illető önkéntes munkát vállalt, nyáron is időt szánt a tanulásra, legyen benne információ a problémamegoldási, kreatív, monotónia tűrési vagy épp a csapatban történő dolgozás képességéről. A személyiségről ezek a "soft" információk sokszor gazdagabb információt adnak, mint a végzettségek és képzettségek puszta felsorolása" - mondta Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.
"Friss aggyal mindenkinek azt is érdemes végiggondolnia, hogyan akar a közösségi médiában megjelenni. Senkinek nem érdemes a személyiségétől eltérő módon, vagy épp "avatart" létrehozva megjelennie, de azért gondoljunk arra, hogy a Facebook vagy különösen a LinkedIn megjelenésünkre egy reménybeli munkaadó is rákukkanthat. Ezt a képet látja az adott cég HR-se például egy interjú előtt. Érdemes tehát fokozatosan olyan posztokkal bővíteni az oldalt, ahol az illető érdeklődéséról, tevékenységi területéről is szerepel információ. Most, a munkaerőpiaci bővülésével, a recesszióból történő kilábalással egyre több lehetőség nyílik meg. Ha valaki ezeket meg akarja ragadni, javaslom, szánjon időt az első lépések megtételére." - összegezte Dobár Attila.
Bár egy tavasszal végzett kutatás szerint a közepes- és nagyvállalatok mindössze 18 százaléka tervezi hosszú távra előre az üzleti stratégiáját és a létszámigényét, és 32%-uknál sem egyik, sem másik vonatkozásban sincs tudatos, legalább három évre előretekintő tervezési gyakorlat, azért az elkövetkező évi növekedésre történő tervezés valamilyen formában a legtöbb cégnél megjelenik. A karácsony - újévi időszak mellett a nyár vége a másik hagyományos "fogadkozási" időszak. Aki munkát keres, annak első fogadalomként azt érdemes vállalnia, hogy felfrissíti önéletrajzát, és azt újból elküldi az állásközvetítéssel foglalkozó cégeknek.
"Bármennyire triviálisnak tűnik, mégis nagyon sok összecsapott, helyesírási hibákkal teli önéletrajzzal találkozunk. Milyen benyomást tesz egy CV, amiben már első ránézésre is hiányosak az adatok, nincs feltüntetve a legfrissebben szerzett képesítés vagy határozottan ballagáskorinak tűnik a jelentkező fényképe? Egy aktív nyarat követően különösen fontos, hogy az önéletrajzot a személyiségről gazdagabb képet adó "soft" információkkal frissítsék. Szerepeljen benne, ha az illető önkéntes munkát vállalt, nyáron is időt szánt a tanulásra, legyen benne információ a problémamegoldási, kreatív, monotónia tűrési vagy épp a csapatban történő dolgozás képességéről. A személyiségről ezek a "soft" információk sokszor gazdagabb információt adnak, mint a végzettségek és képzettségek puszta felsorolása" - mondta Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.
"Friss aggyal mindenkinek azt is érdemes végiggondolnia, hogyan akar a közösségi médiában megjelenni. Senkinek nem érdemes a személyiségétől eltérő módon, vagy épp "avatart" létrehozva megjelennie, de azért gondoljunk arra, hogy a Facebook vagy különösen a LinkedIn megjelenésünkre egy reménybeli munkaadó is rákukkanthat. Ezt a képet látja az adott cég HR-se például egy interjú előtt. Érdemes tehát fokozatosan olyan posztokkal bővíteni az oldalt, ahol az illető érdeklődéséról, tevékenységi területéről is szerepel információ. Most, a munkaerőpiaci bővülésével, a recesszióból történő kilábalással egyre több lehetőség nyílik meg. Ha valaki ezeket meg akarja ragadni, javaslom, szánjon időt az első lépések megtételére." - összegezte Dobár Attila.