Berta Sándor

Swatch: órákat, nem pedig csuklószámítógépeket gyártunk

Nick Hayek egyáltalán egyáltalán nincs lenyűgözve az Apple és a többi konszern termékeitől, szerinte ezektől nem kell tartaniuk a svájci cégeknek.

"Elsősorban az amerikaiak hiszik azt, hogy az emberek csak a funkcionalitás miatt vásárolnak órákat, holott azt mindenekelőtt érzelmi okokból veszünk. Mi egyáltalán nem hagyjuk figyelmen kívül a digitális-technológiákat, de nem kell minden megatrendet követnünk. Amikor az idő kijelzésére is alkalmas mobiltelefonok megjelentek, a szakértők azt harsogták, hogy nekünk és a mechanikus óráknak is végük van. Közben ennek az ellenkezője következett be. Most állítólag megint végünk lesz. De mi órákat készítünk és nem csuklóra szerelhető számítógépeket."

"A Samsung, a Sony és az Apple okosóráinak megjelenése után sem töltenek be komoly szerepet a számítógépes órák. Az Apple Watch egy érdekes játékszer, de nem okozott forradalmat. Mi ezzel szemben egy olyan terméket kínálunk, amely nem akar mindent tudó lenni és semmit sem szeretne forradalmasítani. Csak egy óra." - fejtette ki a Swatch első embere.


"A részünkről nagyon tudatos stratégiai döntés volt, hogy nem akarunk csuklóra szerelhető számítógépet gyártani. Ezek a mindent tudó eszközök annyi áramot fogyasztanak, hogy 24 órát sem bírnak ki egyetlen feltöltéssel, emellett a felhasználó elveszíti az ellenőrzést az adatai felett. Én például nem akarom, hogy a vérnyomás- vagy a vércukorszint értékeim felhőkörnyezetbe vagy a Szilícium-völgy egyik szerverére kerüljenek. De technológiailag semmiképpen sem kell elbújnunk, hiszen számos esetben úttörők voltunk és négy évvel ezelőtt mi dobtuk piacra a világ első ívelt érintőképernyős termékét, a Swatch Touch készüléket."

"A Swatch Touch Zero One ennek a továbbfejlesztett változata lesz, amely 135 svájci frankba fog kerülni. Ez teljes egészében Svájcban készül majd, vízálló lesz és az akkumulátora nem néhány órán át, hanem 9 hónapig fog működni. Az akkumulátort a vásárlók is nagyon egyszerűen kicserélhetik majd, ez pedig egy egyáltalán nem lebecsülendő előnyt jelent." - tette hozzá.

A menedzser hozzátette, hogy a svájci óraipar az automatizálás, a miniatürizálás, a szabványosítás, a fogyasztás csökkentése, az innovatív anyagok, a transzmissziós technológiák és a navigáció területén egyaránt globális vezetőnek számít. Nem véletlen, hogy az amerikai vagy az ázsiai óriáscégeknek szükségük van a termékeikhez a technológiáikra és szabadalmaikra, s ezért azok keresik meg őket együttműködési ajánlatokkal és nem fordítva. A Swatch jelenleg több mint 300 szoftverfejlesztőt foglalkoztat és az EM Microelectronics céggel közösen chipgyártó üzemet működtet. Korábban partneri kapcsolatot alakítottak ki a Microsofttal a Swatch Paparazzi nevű modell kifejlesztésére, de amikor 12 évvel ezelőtt a redmondi társaság elveszítette az érdeklődését a projekttel kapcsolatban, akkor nagyon rossz helyzetbe kerültek. Okultak ebből a történetből és nem fogják hagyni, hogy ilyesmi újra megtörténjen.


"A Swatch Touch Zero Two a riói olimpiára készül el, a hitelkártya alternatívája lesz. A technológia már működik, az utolsó részleteket szabályozzuk a bankkártya-ágazatból származó partnereinkkel. Az egészségügyi szektorban egyáltalán nem fogunk megjelenni, ugyanis óragyártóként nem vállalhatunk azért felelősséget, hogy a készülékünk időben figyelmeztessen valakit egy szívinfarktusra. Az óraágazatban nem látom a forradalom jeleit; amit az Apple és a többi gyártó bemutatott, az - minden tiszteletem mellett - senkit sem nyűgözött le."

"A ma ismert órák továbbra is léteznek majd és olyan ügyfelekre tehetünk szert, akik érdeklődni fognak a technológiai órák iránt. S hogy mi az igazi forradalom? Nos, a két évvel ezelőtt bemutatott Sistem 51 nevű óránk, amely egy teljesen robotok által gyártott és mindössze 51 alkatrészből álló mechanikus modell. Ez pont az Amerikai Egyesült Államokban népszerű. Az idén a négyszeresére-ötszörösére növeltük az USA-ban a Swatch márkájú mechanikus órák eladási számait" - hangsúlyozta Nick Hayek.

Hayek korábban is meglehetősen szkeptikusan nyilatkozott az okosórákban rejlő potenciállal kapcsolatban. Úgy vélte, hogy ezek a termékek nem jelentenek forradalmat az ágazat számára, az órák kijelzői ugyanis túl kicsik a kommunikációhoz és az eszközök túl sokat fogyaszthatnak. A cég új okosórája internetezési és fizetési funkcióval érkezik, lehetővé teszi majd a mobil vásárlásokat, s egyaránt működni fog Windows és Android operációs rendszereken.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Munkas #5
    Hát valóban sok a színes műanyag vacak, de azért akad néhány esztétikus okosóra is.
    De a klasszikus mechanikus óráknál is megvan ez. A legtöbb neves gyártó termékei hasonlóan gagyinak tűnnek, ha elvonatkoztatunk az áruktól: pl. a közepes árkategóriába eső replikákat hordó „managerek” után megnézve a felső kategóriás órákat, azok többsége is inkább giccses kávéscsészetányérnak tűnik, mint drága ékszernek vagy órának. A tökéletes műszaki tartalom miatt meg kevesen adnak 10-szer annyi pénzt egy óráért.
  • tomboy013 #4
    Nagyon jók a klasszikus órák, de ha az okosórákat is tudják majd hasonló minőségben gyártani akkor gondban lesznek a Swatch-hoz hasonló cégek. Ha tetszik ha nem a korral haladni kell, mert aki nem teszi amellett elszáguld a piac. Ha a mai fiatal generáció felnő ők tudni sem akarnak az extra funkciók nélküli órákról. Ha ezt a Swatch-nál nem ismerik időben fel akkor csak 1 irányba menetelnek, a csőd felé.
  • barret #3
    Régebbi quartz órák 5 évet is elmentek, a 3V-os líthium elemesek.
  • pixx #2
    Nekem van a 4 évvel ezelőtti Swatch órából, és bizony még mindig sokhelyen megnézik :D
    Az újból is venni fogok. Mert nagyon jó termék, 6 db órám van, és ez az egyetlen digitális. Nagyon könnyű, és ezt szoktam hordani a legtöbbször.
    3 évig elment egy elemmel. Kevés óra tudja ezt überelni.

    Iwatch csalódás volt, talán 2-3 év múlva lesz értékelhető termék belőle.
  • Etinger #1
    Az a baj, hogy a gagyi érzetet nem tudja levetkőzni semelyik "csukló-mobil" gyártó sem. Az iWatch meg még erre is rátesz egy lapáttal. Mert az kifejezetten ciki manapság hordani.