Berta Sándor

Öltözködési kódex a HP fejlesztőinek

A konszern kutatási és fejlesztési részlegének munkatársai nem maradtak öltözködési intelmek nélkül.

Az IT-társaságoknál a kutatók és a fejlesztők többsége általában az átlagosnál szabadabban öltözhet és viselkedhet. Ennek oka többek között az, hogy látogatók csak ritkán jutnak el e részlegekbe és gyakori, hogy ezek a szakemberek naponta 8-10 órát töltenek el az irodáikban. Mindez azonban még nem jelenti azt, hogy a kutatók és a fejlesztők tetszőleges ruhákat vehetnek fel. A Hewlett-Packardnál úgy gondolták, hogy ha valaki - bármilyen munkakörben is - a cégnél dolgozik, akkor az öltözködjön megfelelően. Így az egyik leányvállalatnak számító HP Enterprise Services külön öltözködési kódexet készített a dolgozóinak. A dokumentumot belső feljegyzésben juttatták el az érintetteknek.

Az öltözködési kódex többek között tartalmazza, hogy a férfiak nem viselhetnek gallér nélküli pólókat, kifakult farmereket, rövidnadrágokat, fejfedőket, sportruházatot, valamint nyitott lábbeliket, például szandálokat és papucsokat. A nők esetében pedig tiltottak a rövid szoknyák, a mély dekoltázsú ruhák, a szakadt farmerek, a szandálok, a magassarkú cipők és túlzottan sok ékszer. A The Register kiemelte, hogy a belső feljegyzést azért készítették el és küldték ki, mert néhány menedzser úgy vélte, hogy ha az ügyfelek felkeresik a Hewlett-Packard irodáit, akkor elriaszthatják őket a rosszul öltözött alkalmazottak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tomazin #4
    Egyik normális cégnél sem elvárás hogyan öltözz fel, ahol nem esik be 3percenként egy ügyfél. Ismerősöm ügyfelet nem látott a Morgannél töltött ideje alatt, de öltönybe kellett járnia. Ez a baj amikor unatkozó, semmihez sem értő emberek pozícióba kerülnek, mert a rengeteg szabadidejükben azzal foglalkoznak, hogy hogyan néz ki a másik. (amit ha dolgozna észre sem venne).
    Az ügyfelekre fogás meg akkora ipari bullshit, kedvencem T-Online telefonos ügyfélszolgálat és nem lehet rövidnadrág. Mert jön az ügyfél. Grat.
  • xyl #3
    Hányan mennének át?
  • xyl #2
    Elég régen volt, amikor a Carl Sagan féle Cosmos sorozatot néztem. Akkor pont az ragadott meg, hogy milyen komoly dolgokkal foglalkozó emberek dolgoznak ott, aztán az öltözködésük teljesen hétköznapi. A HP ezzel szerintem öngólt lő, mert egy-két "nagy koponya", aki nagyon érti a dolgokat, szinte már megszállottként dolgozik, nem a pénzért (persze, meg is fizetik), de azért, mert érdekli a dolog otthagyja őket, mert nehogy már a ruha tegye az embert! A zseni az, akit nem lehet beskatulyázni, és most épp ezt akarják.
  • Zoli007 #1
    Anyám, ekkora faszságot... Mert nyilván egy ügyfél ez alapján mond véleményt, bár, ezekből a menedzseriskolát végzett, magukat okosnak képzelő emberkékből sajnos kinézem.