Berta Sándor
Nem jelentkezik okosórákkal a Seiko
A japán gyártót hidegen hagyják az okosórák, inkább a saját technikájával foglalkozik.
A Seiko Epson Corporation 2012-ben volt 70 éves és elsősorban a karóráiról, precíziós időmérő eszközeiről, nyomtatóiról, valamint projektorairól ismert. Míg az Epson már készített okosórákat, addig a Seiko még csak nem is tervezi ilyen termékek tervezését és megalkotását. Amint azt Hirohiko Umemoto, a cég napi üzletekért felelős vezetője elmondta, ehelyett átfogó piaci offenzívára készülnek: új modelleket akarnak piacra dobni, további boltokat nyitnának és új rekordokat szeretnének elérni.
A mostani üzleti évben a Seiko 170 milliárd jenes bevételre akar szert tenni. A nyereséget 2011 óta sikerült majdnem a kétszeresére növelni és immár eléri a 13 milliárd jent. A cég hagyományos óráinak minden része Japánban készül, 2300 munkatársuk van és 60 butikot üzemeltetnek. Utóbbiak abban segítenek, hogy közelebb kerüljenek az ügyfeleikhez és azonnal láthassák: mely dolgokra vevők az emberek és melyekre nem.
Umemoto közölte, hogy nem értékesítenek az interneten keresztül, nem is tervezik saját okosórák kifejlesztését, hanem továbbra is azt teszik majd, amihez a legjobban értenek: órákat készítenek a saját stílusuk és elveik szerint. Korábban megvizsgálták a saját okosórák kifejlesztésének a lehetőségét és azt, hogy beszálljanak-e ebbe az üzletbe, de végül elvetették a dolgot. Inkább a már bevált receptet követik és teljesen más úton indultak el, mint akár a Montblanc, az IWC, a Swatch vagy a Tag Heuer. Továbbra is a rendkívül magas minőségi szintet képviselő mechanikus óráikban hisznek.
A Seiko Epson Corporation 2012-ben volt 70 éves és elsősorban a karóráiról, precíziós időmérő eszközeiről, nyomtatóiról, valamint projektorairól ismert. Míg az Epson már készített okosórákat, addig a Seiko még csak nem is tervezi ilyen termékek tervezését és megalkotását. Amint azt Hirohiko Umemoto, a cég napi üzletekért felelős vezetője elmondta, ehelyett átfogó piaci offenzívára készülnek: új modelleket akarnak piacra dobni, további boltokat nyitnának és új rekordokat szeretnének elérni.
A mostani üzleti évben a Seiko 170 milliárd jenes bevételre akar szert tenni. A nyereséget 2011 óta sikerült majdnem a kétszeresére növelni és immár eléri a 13 milliárd jent. A cég hagyományos óráinak minden része Japánban készül, 2300 munkatársuk van és 60 butikot üzemeltetnek. Utóbbiak abban segítenek, hogy közelebb kerüljenek az ügyfeleikhez és azonnal láthassák: mely dolgokra vevők az emberek és melyekre nem.
Umemoto közölte, hogy nem értékesítenek az interneten keresztül, nem is tervezik saját okosórák kifejlesztését, hanem továbbra is azt teszik majd, amihez a legjobban értenek: órákat készítenek a saját stílusuk és elveik szerint. Korábban megvizsgálták a saját okosórák kifejlesztésének a lehetőségét és azt, hogy beszálljanak-e ebbe az üzletbe, de végül elvetették a dolgot. Inkább a már bevált receptet követik és teljesen más úton indultak el, mint akár a Montblanc, az IWC, a Swatch vagy a Tag Heuer. Továbbra is a rendkívül magas minőségi szintet képviselő mechanikus óráikban hisznek.