Ötvös Tibor

Klasszikussá válhat a Master of Orion remake is

Visszatér a stratégiai játékok egyik atyja, a köztudatba a 4X-et bevezető Master of Orion.

A Wargaming már korábban jelezte, hogy visszahozzák a köztudatba a Master of Orion sorozatot és az E3-on be is mutatták a rajongóknak az új változatot. A múltról csak annyit, hogy az első rész még MS-DOS rendszereken futott és 1993-ban jelent meg, a jogokat pedig az azóta csődöt jelentett Atari birtokolta. A kiadó összeomlásakor bukkant fel szinte a semmiből a Wargaming vezetője, Victor Kislyi és meg is vásárolta a címet.

A remake nem próbál újítani, nem változtatnak a játékmeneten, helyette inkább mindent a mai elvárásoknak megfelelő szintre emelnek. Így kapunk remek grafikát és ezúttal már öt módon győzhetünk a programban. De kezdjük az elején, a fajválasztásnál. Természetesen minden ismert csoport visszatér és amint megadtuk, kit akarunk vezetni, megismerhetjük az eredetük történetét, majd kapunk egy tanácsadót. Rá nagy szükségünk lesz, hiszen minden fontos döntésünk esetében elmondja a véleményét és így megtudhatjuk, milyen következményei lehetnek ennek.



Az öt győzelmi út közül három ismerős lehet. Az eredetiben (az első részről van szó) Gazdasági és Hódítás úton nyerhettünk és kaptunk egy igen gyenge Diplomácia vonalat is, amiben azonban szinte lehetetlenség volt kiharcolni a győzelmet. A remake-ben azonban a Diplomácia kiteljesedik és egy abszolút járható úttá vált. A negyedik a Technológia, végül pedig újdonságként az úgynevezett Kiválóság jelent meg.

Utóbbi lényege, hogy amint találkoztunk az összes, a játékban szereplő fajjal egy Galaktikus Tanács összeül és megválasztanak egy Kiválóságot. Ha nem vagyunk rosszban senkivel, akkor mi leszünk ezek és meg is nyertük a programot. A játékmenet persze maradt a régi, azaz választanunk kell egy technológiát (75 lesz összesen), manipulálhatjuk a bolygónk lakosságát is annak függvényében, hogy éppen mire van szükségünk (étel, alapanyag stb.).

Űrhajóink kiemelten fontos szerepet kapnak, hiszen velük fedezhetjük fel a galaxist és foglalhatjuk el az egyedi felszínekkel rendelkező bolygókat. Újdonság a blokád megjelenése, melynek lényege, hogy egy bázist telepítünk a határainkra és így minden idegen fajt megfordítunk. Minden egyes kör ezúttal is egy évet jelent, ebben nincs változás.

Végére egy újabb jó hír: visszatérnek a GNN robotok. Ezúttal azonban jóval szarkasztikusabb lesz a humoruk és így élvezet lesz minden egyes velük töltött perc. A Master of Orion még az idén megjelenik és már nagyon várjuk, hogy visszatérjünk a régen látott galaxisunkba.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #4
    PR-es weblapokon oda van írva alulra hogy "forward looking statement: trallala" .
  • Cat #3
    Az elődje egy felturbózott grafikájú excel tábla volt, nem számítok nagy változásra :)
  • wraithLord #2
    Az első résszel nem játszottam sokat, az kicsit kimaradt, de a 2-ben van 1-2 ezer órám :D Manapság is sokat játszom vele, remélem ez is jó lesz.

    Az eddig megjelent videóból azt szűrtem le, hogy inkább a 2 remake-je lesz. (Merthogy a 2-vel kezdődik, és abból megy át a grafika modern 3D-sbe...

    Preorder Now, remélem, nem bánom meg... :D
  • Gauge #1
    Végre, csak el ne szúrják!!!