SG.hu
"Okos társadalom" koncepción dolgozik a Hitachi
A Hitachi rengeteg intelligens terméket gyárt, ezeket megpróbálják egységes koncepciók szerint összeállítani.
Nagy divat manapság a dolgok internetéről, angol elnevezésével Internet of Thingsről beszélni, mert a cégek úgy gondolják, hogy valamilyen módon minden eszköz csatlakozni fog az internethez és megpróbálnak erre megoldásokat kitalálni. Az aktuális trendet a 62 különböző cégből álló Hitachi is szeretné meglovagolni, de ők a hálózati részben érdekelt Ciscoval ellentétben az infrastruktúra oldaláról közelítik meg a dolgot. Hatalmas a termékportfoliójuk, a robotoktól kezdve az autóipari szenzorokon és az egészségügyi eszközökön át az olajipari megoldásokig rengeteg "okos" dolgot gyártanak.
Kozák Tamás, a Hitachi Data Systems regionális igazgatója az erről szóló sajtótájékoztatón elmondta, hogy a több tucat leányvállalat mindegyikénél megtalálható valamilyen az IoT koncepcióhoz tartozó termék, és ezek mindegyikét megpróbálják beterelni valamilyen divízióba. A csomagokat hat szektorra bontják le: energiaipar, biztonságtechnika, üzleti intelligencia, egészségügyi megoldások és a telekommunikáció. Ehhez közös stratégia kell, melynek megvalósítása érdekében új regionális döntéshozói szintet iktattak be, ami összehangolt kutatás-fejlesztést is magával hoz.
Kozák Tamás példaként az autókat említette, melynek a harmadát ők állítják elő. A vízpumpa, nyomásérzékelők, kamerák stb. rengeteg adatot termelnek és ezeket távoli rendszerekhez tudják továbbítani, kommunikálhatnak a szervizzel, időjárási információkat kaphatnak, mindezt a vezető maximális biztonsága elégedettsége érdekében. Mindez darabjaiban már ma megvan, de a cél, hogy az iparág számára széles körben elérhetővé tegyék ezeket. Az irodaházakban energiamenedzsment megoldásukkal költséghatékonyabb, olcsóbb lehet az üzemeltetés, biztonsági kameráik nem csak a képet, hanem a hangot is figyelik, és képesek például pisztolylövésnél automatikusan értesíteni a rendőrséget.
A lényeg azonban az adatok feldolgozása és elemzése. "Azért érdemes ezzel foglalkozni, mert hatalmas üzlet van benne. Mindenünk megvan ami kell, megvan az infrastruktúránk, megvan az, amivel ezt a tartalmat kezelni tudjuk (archiválni, keresni, indexálni), megvan az, amivel ezeket analizálni tudjuk, és az is, hogyan lehet ezeket a különböző iparági megoldásokkal összefűzni egy komplett rendszerré." - mondta Kozák Tamás. A siker érdekében célzott akvizíciókat is végrehajtottak a közelmúltban. Kiemelte a cégnél lévő hatalmas technológiahalmazt és iparági szakértelmet, és ezzel kapcsolatban a legnagyobb kihívásnak a marketingjüket nevezte. Technológiai cégként rengeteg olyan megoldásuk van, amiről rendszeresen kapnak "Nem is tudtam, hogy van ilyenetek" típusú visszajelzést.
Nagy divat manapság a dolgok internetéről, angol elnevezésével Internet of Thingsről beszélni, mert a cégek úgy gondolják, hogy valamilyen módon minden eszköz csatlakozni fog az internethez és megpróbálnak erre megoldásokat kitalálni. Az aktuális trendet a 62 különböző cégből álló Hitachi is szeretné meglovagolni, de ők a hálózati részben érdekelt Ciscoval ellentétben az infrastruktúra oldaláról közelítik meg a dolgot. Hatalmas a termékportfoliójuk, a robotoktól kezdve az autóipari szenzorokon és az egészségügyi eszközökön át az olajipari megoldásokig rengeteg "okos" dolgot gyártanak.
Kozák Tamás, a Hitachi Data Systems regionális igazgatója az erről szóló sajtótájékoztatón elmondta, hogy a több tucat leányvállalat mindegyikénél megtalálható valamilyen az IoT koncepcióhoz tartozó termék, és ezek mindegyikét megpróbálják beterelni valamilyen divízióba. A csomagokat hat szektorra bontják le: energiaipar, biztonságtechnika, üzleti intelligencia, egészségügyi megoldások és a telekommunikáció. Ehhez közös stratégia kell, melynek megvalósítása érdekében új regionális döntéshozói szintet iktattak be, ami összehangolt kutatás-fejlesztést is magával hoz.
Kozák Tamás példaként az autókat említette, melynek a harmadát ők állítják elő. A vízpumpa, nyomásérzékelők, kamerák stb. rengeteg adatot termelnek és ezeket távoli rendszerekhez tudják továbbítani, kommunikálhatnak a szervizzel, időjárási információkat kaphatnak, mindezt a vezető maximális biztonsága elégedettsége érdekében. Mindez darabjaiban már ma megvan, de a cél, hogy az iparág számára széles körben elérhetővé tegyék ezeket. Az irodaházakban energiamenedzsment megoldásukkal költséghatékonyabb, olcsóbb lehet az üzemeltetés, biztonsági kameráik nem csak a képet, hanem a hangot is figyelik, és képesek például pisztolylövésnél automatikusan értesíteni a rendőrséget.
A lényeg azonban az adatok feldolgozása és elemzése. "Azért érdemes ezzel foglalkozni, mert hatalmas üzlet van benne. Mindenünk megvan ami kell, megvan az infrastruktúránk, megvan az, amivel ezt a tartalmat kezelni tudjuk (archiválni, keresni, indexálni), megvan az, amivel ezeket analizálni tudjuk, és az is, hogyan lehet ezeket a különböző iparági megoldásokkal összefűzni egy komplett rendszerré." - mondta Kozák Tamás. A siker érdekében célzott akvizíciókat is végrehajtottak a közelmúltban. Kiemelte a cégnél lévő hatalmas technológiahalmazt és iparági szakértelmet, és ezzel kapcsolatban a legnagyobb kihívásnak a marketingjüket nevezte. Technológiai cégként rengeteg olyan megoldásuk van, amiről rendszeresen kapnak "Nem is tudtam, hogy van ilyenetek" típusú visszajelzést.