Berta Sándor
Együtt fejleszt a Daimler és a Qualcomm
A két konszern stratégiai együttműködést jelentett be az összekötött járművek területén.
A Daimler AG és a Qualcomm leányvállalata, a Qualcomm Technologies, Inc. (QTI) közölte, hogy együtt akarják kitalálni hogy milyen technológiákat fognak alkalmazni a jövő gépkocsijaiban. Szóba került a 3G/4G-kapcsolatok biztosítása vagy az olyan vezeték nélküli töltési lehetőségek alkalmazása, mint a Qualcomm Halo Wireless Electric Vehicle Charging (WEVC) technológia.
A kooperáció során a két fél elsősorban az elektromos autók induktív feltöltési megoldásának a kifejlesztésére fog összpontosítani. A Halo WEVC technológia már most is lehetővé teszi a Mercedes-Benz ügyfeleinek, hogy töltőállomások felkeresése nélkül töltsék fel az autóikat. A WiPower technológia is lehetővé teszi az elektromos járművek vezeték nélküli feltöltését, a Snapdragon chipek pedig új lehetőségeket kínálnak az autógyártóknak, különösen a kommunikáció, a kényelem, az energiahatékonyság, az információs és szórakoztató rendszerek, valamint a biztonság területén. Mindez egyezik a Mercedes-Benz elképzeléseivel is.
Derek Aberle, a Qualcomm ügyvezetője kijelentette, hogy a mostani munka a Mercedes AMG Petronas Forma-1-es csapattal meglévő együttműködés folytatása, amely innovációt és fejlődést eredményezhet. Ralf Herrtwich, a Daimler önálló vezetési csoportjának vezetője márciusban azt mondta, hogy 2020-ra már olyan sorozatban gyártott gépkocsijaik lesznek, amelyek önállóan fognak közlekedni az autópályákon.
A Daimler AG és a Qualcomm leányvállalata, a Qualcomm Technologies, Inc. (QTI) közölte, hogy együtt akarják kitalálni hogy milyen technológiákat fognak alkalmazni a jövő gépkocsijaiban. Szóba került a 3G/4G-kapcsolatok biztosítása vagy az olyan vezeték nélküli töltési lehetőségek alkalmazása, mint a Qualcomm Halo Wireless Electric Vehicle Charging (WEVC) technológia.
A kooperáció során a két fél elsősorban az elektromos autók induktív feltöltési megoldásának a kifejlesztésére fog összpontosítani. A Halo WEVC technológia már most is lehetővé teszi a Mercedes-Benz ügyfeleinek, hogy töltőállomások felkeresése nélkül töltsék fel az autóikat. A WiPower technológia is lehetővé teszi az elektromos járművek vezeték nélküli feltöltését, a Snapdragon chipek pedig új lehetőségeket kínálnak az autógyártóknak, különösen a kommunikáció, a kényelem, az energiahatékonyság, az információs és szórakoztató rendszerek, valamint a biztonság területén. Mindez egyezik a Mercedes-Benz elképzeléseivel is.
Derek Aberle, a Qualcomm ügyvezetője kijelentette, hogy a mostani munka a Mercedes AMG Petronas Forma-1-es csapattal meglévő együttműködés folytatása, amely innovációt és fejlődést eredményezhet. Ralf Herrtwich, a Daimler önálló vezetési csoportjának vezetője márciusban azt mondta, hogy 2020-ra már olyan sorozatban gyártott gépkocsijaik lesznek, amelyek önállóan fognak közlekedni az autópályákon.