MTI
Lezárult a közigazgatás informatikai rendszereinek fejlesztése
Bankkártya-leolvasó terminálokat és hordozható adatfelvevő eszközöket is beszereztek annak a most lezárult fejlesztésnek a keretében, amelynek során mintegy 800 millió forintos uniós támogatás segítségével modernizálták a közigazgatás informatikai rendszereit - közölte a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH).
A közlemény szerint a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel közös projekt keretében a KEKKH szakrendszereiben egységes jogosultságkezelő rendszer jött létre. Emellett 345 kormányablakban, okmányirodai ügyfélszolgálaton és más kormányhivatali helyszínen korszerűsítették az aktív hálózati eszközöket. A helyi karbantartói feladatokat támogató rendszerfejlesztések egy munkaállomásra vetítve tíz százalékkal csökkentik az üzemeltetési költségeket - írták.
Okmányirodákba, kormányablakokba 390 új bankkártya-leolvasó terminált helyeztek ki, továbbá hordozható, biometrikus adatfelvevő eszközöknek köszönhetően lehetővé vált, hogy az ügyfélszolgálat "házhoz menjen" a például egészségi állapotuk miatt akadályozott ügyfelekhez. A fejlesztés következtében bővül a webes ügysegéd is: a jövőben elektronikus úton is teljes körűen intézhetők lesznek az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyek. Emellett az állampolgárok az ügysegéden keresztül tájékoztatást kérhetnek a KEKKH által nyilvántartott adataikról, valamint arról, hogy milyen adatszolgáltatások alanyai voltak.
A közlemény szerint a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel közös projekt keretében a KEKKH szakrendszereiben egységes jogosultságkezelő rendszer jött létre. Emellett 345 kormányablakban, okmányirodai ügyfélszolgálaton és más kormányhivatali helyszínen korszerűsítették az aktív hálózati eszközöket. A helyi karbantartói feladatokat támogató rendszerfejlesztések egy munkaállomásra vetítve tíz százalékkal csökkentik az üzemeltetési költségeket - írták.
Okmányirodákba, kormányablakokba 390 új bankkártya-leolvasó terminált helyeztek ki, továbbá hordozható, biometrikus adatfelvevő eszközöknek köszönhetően lehetővé vált, hogy az ügyfélszolgálat "házhoz menjen" a például egészségi állapotuk miatt akadályozott ügyfelekhez. A fejlesztés következtében bővül a webes ügysegéd is: a jövőben elektronikus úton is teljes körűen intézhetők lesznek az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyek. Emellett az állampolgárok az ügysegéden keresztül tájékoztatást kérhetnek a KEKKH által nyilvántartott adataikról, valamint arról, hogy milyen adatszolgáltatások alanyai voltak.