MTI
Látogatóközpontot hozott létre székházában a Vodafone
A mobiltechnológia legfontosabb innovációit, a jelen és jövő fejlesztéseit bemutató látogatóközpontot avatott fel a Vodafone Magyarország a budapesti székházában, ahol a látogatók betekintést nyerhetnek a Vodafone egyik legfontosabb irányító központjának működésébe, megismerhetik az országosan 98,4%-os lefedettségű szélessávú hálózat működtetését és felügyeletének folyamatait is.
Diego Massidda vezérigazgató elmondta, a látogatóközpont "saját" működése is a mobiltechnológiára épül, így akár egyetlen tablettel irányítható annak összes funkciója, beleértve a világítást, az árnyékolást, a hangrendszert, valamint az összes kijelzőt és azok tartalmát.
A látogatóközpontot a Vodafone a 2012-ben megkezdett budapesti székház átalakítás utolsó fázisában hozta létre. A székház átalakításának elsődleges célja az volt, hogy a Vodafone jelentős részben a saját maga által ügyfeleinek is kínált okos megoldások használatával maga is igazi mobilirodává váljon. A fejlesztés során a Vodafone rugalmas munkakörnyezetet hozott létre, megszűntette a cellás irodákat, a zárt tereket és ennek eredményeképpen a vállalat a korábbi 10 ezer m2 helyett mindössze 7 500 négyzetméternyi területen is kényelmesen elfér.
A cég számításai szerint a terület visszaadás és a korszerűsítések nyomán már az első évben közel 128 000 kWh-val csökkent az irodaház energia felhasználása, miközben az új kialakítás minden korábbinál konstruktívabb, együttműködőbb és a mobiltechnológia legfrissebb fejlesztéseire épülő munkakörnyezetet teremtett.
A látogatóközpontban a Vodafone jelenlegi és leendő ügyfelei inspiráló környezetben ismerhetik meg a gépek közötti kommunikációt lehetővé tevő Machine-to-Machine megoldásokat, amelyek napról-napra egyre több gépet kapcsolnak össze a mobiltechnológia segítségével. Az M2M technológia az elkövetkezendő években várhatóan gyökeresen átalakítja a mindennapokat. Liftek, autók, mezőgazdasági eszközök, pénztárgépek, konténerek, vérnyomásmérők - a beépített szenzoroknak és SIM kártyáknak köszönhetően hamarosan mind kommunikálnak majd egymással, emberi beavatkozás nélkül. Ebből adódóan az M2M megváltoztatja a cégek működését, új szolgáltatásokat, és új bevételi forrásokat hoz létre. A Vodafone nemzetközi M2M SIM-kártyája más mobilszolgáltatók hálózatában is használható, így bárhol is járjon a megfigyelt eszköz, a kapcsolat mindig folyamatos maradhat.
A látogatóközpontban közelebbről is megismerhető a 2014 őszén bevezetett Vodafone Iroda szolgáltatás, amellyel a Vodafone Magyarország virtuális szolgáltatóként belépett a vezetékes hangszolgáltatás piacára. A Vodafone Iroda 2015 februárjában virtuális alközponttal és interaktív hangmenü szolgáltatással (IVR) bővült, így a Vodafone vállalati és kormányzati ügyfelei számára teljes körű telekommunikációs megoldást kínál. A Vodafone Iroda szolgáltatással a vállalkozások korábbi vezetékes számai megmaradnak, ugyanakkor nem lesz több elvesztett hívás és a rendszer a legkorszerűbb szolgáltatás irányítási funkcióknak köszönhetően a megrendelő igényei szerint testre szabható.
Természetesen a folyamatos rendelkezésre állást biztosító felhő alapú szolgáltatások is helyet kaptak a látogatóközpontban. Ezekkel a felhasználók számára állandóan rendelkezésre állnak a folyamatosan frissített, korszerű IT erőforrások, könnyedén megoldhatóvá válik az információk magasfokú védelme és fizikai biztonsága, valamint rugalmasan, a változó üzleti igényeknek megfelelően ütemezhetőek az IT erőforrások. Mindezen szolgáltatásokhoz a Vodafone szélessávú mobilinternet szolgáltatásával biztosítja a szükséges internetes kapcsolatot.
Diego Massidda vezérigazgató elmondta, a látogatóközpont "saját" működése is a mobiltechnológiára épül, így akár egyetlen tablettel irányítható annak összes funkciója, beleértve a világítást, az árnyékolást, a hangrendszert, valamint az összes kijelzőt és azok tartalmát.
A látogatóközpontot a Vodafone a 2012-ben megkezdett budapesti székház átalakítás utolsó fázisában hozta létre. A székház átalakításának elsődleges célja az volt, hogy a Vodafone jelentős részben a saját maga által ügyfeleinek is kínált okos megoldások használatával maga is igazi mobilirodává váljon. A fejlesztés során a Vodafone rugalmas munkakörnyezetet hozott létre, megszűntette a cellás irodákat, a zárt tereket és ennek eredményeképpen a vállalat a korábbi 10 ezer m2 helyett mindössze 7 500 négyzetméternyi területen is kényelmesen elfér.
A cég számításai szerint a terület visszaadás és a korszerűsítések nyomán már az első évben közel 128 000 kWh-val csökkent az irodaház energia felhasználása, miközben az új kialakítás minden korábbinál konstruktívabb, együttműködőbb és a mobiltechnológia legfrissebb fejlesztéseire épülő munkakörnyezetet teremtett.
A látogatóközpontban a Vodafone jelenlegi és leendő ügyfelei inspiráló környezetben ismerhetik meg a gépek közötti kommunikációt lehetővé tevő Machine-to-Machine megoldásokat, amelyek napról-napra egyre több gépet kapcsolnak össze a mobiltechnológia segítségével. Az M2M technológia az elkövetkezendő években várhatóan gyökeresen átalakítja a mindennapokat. Liftek, autók, mezőgazdasági eszközök, pénztárgépek, konténerek, vérnyomásmérők - a beépített szenzoroknak és SIM kártyáknak köszönhetően hamarosan mind kommunikálnak majd egymással, emberi beavatkozás nélkül. Ebből adódóan az M2M megváltoztatja a cégek működését, új szolgáltatásokat, és új bevételi forrásokat hoz létre. A Vodafone nemzetközi M2M SIM-kártyája más mobilszolgáltatók hálózatában is használható, így bárhol is járjon a megfigyelt eszköz, a kapcsolat mindig folyamatos maradhat.
A látogatóközpontban közelebbről is megismerhető a 2014 őszén bevezetett Vodafone Iroda szolgáltatás, amellyel a Vodafone Magyarország virtuális szolgáltatóként belépett a vezetékes hangszolgáltatás piacára. A Vodafone Iroda 2015 februárjában virtuális alközponttal és interaktív hangmenü szolgáltatással (IVR) bővült, így a Vodafone vállalati és kormányzati ügyfelei számára teljes körű telekommunikációs megoldást kínál. A Vodafone Iroda szolgáltatással a vállalkozások korábbi vezetékes számai megmaradnak, ugyanakkor nem lesz több elvesztett hívás és a rendszer a legkorszerűbb szolgáltatás irányítási funkcióknak köszönhetően a megrendelő igényei szerint testre szabható.
Természetesen a folyamatos rendelkezésre állást biztosító felhő alapú szolgáltatások is helyet kaptak a látogatóközpontban. Ezekkel a felhasználók számára állandóan rendelkezésre állnak a folyamatosan frissített, korszerű IT erőforrások, könnyedén megoldhatóvá válik az információk magasfokú védelme és fizikai biztonsága, valamint rugalmasan, a változó üzleti igényeknek megfelelően ütemezhetőek az IT erőforrások. Mindezen szolgáltatásokhoz a Vodafone szélessávú mobilinternet szolgáltatásával biztosítja a szükséges internetes kapcsolatot.