Berta Sándor
Ne legyenek halálos közúti balesetek
A Continental autóipari beszállító cég alapvetően változtatja meg az üzleti modelljét.
A társaságnál már most is 11 000 ember dolgozik a programozás területén, és számuk a közeljövőben jelentős mértékben nőni fog. A változások egyetlen célja az, hogy a közúti közlekedésben ne legyen több halálos áldozat. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója kiemelte, hogy a szoftver az ipar új meghatározó eleme, gyakorlatilag semmi sem működik nélküle. Meggyőződésük, hogy az autó hamarosan az internet része lesz.
"Egyáltalán nem utópia többé az, hogy egyetlen baleset sem fog történni. A jövő autóját egy információkból épített védőköpeny veszi majd körül, ezáltal még biztonságosabb, környezetbarátabb és kényelmesebb lesz. Meg fogja tanulni, hogy a sarkon is kilessen" - jelentette ki Degenhart, aki rámutatott, hogy a halálos balesetek 60 százaléka az országutakon történik. A változtatásokhoz a kulcsot a gépkocsik hálózatba kötése, a járművek közötti kommunikáció, a számítógép-központok felé megvalósított adattovábbítás és az infrastruktúra jelentik.
"Köd, jég, hó, eső, őszi levelek - a jövőben az autó minden ilyen veszélyt valós időben ismer majd fel és időben fel fogja hívni rájuk a figyelmet éppúgy, ahogy a kockázatos előzési manőverekre is" - ecsetelte Degenhart. A menedzser hangsúlyozta, hogy egyre fontosabbak a kooperációk, a partnereik között megtalálható a Cisco, az IBM és a Nokia is.
Helmut Matschi, a Continental képviselője kijelentette, hogy már jövőre egyre több autós fog használni a dugókban bizonyos technológiákat és 2020-ra az olyan monoton útszakaszokon, mint az autópályákon már nem lesz szükség emberi felügyeletre: e-maileket olvashatunk vagy videotelefon-beszélgetésben üdvözölhetjük gyermekeinket. Az autópályás közlekedés 2025-re válhat teljesen automatikussá. A Continental szerint a robotpilóták 130 kilométer/órás sebességig képesek az előzésekre, a fékezésekre és a kitérőmanőverek végrehajtására.
A társaságnál már most is 11 000 ember dolgozik a programozás területén, és számuk a közeljövőben jelentős mértékben nőni fog. A változások egyetlen célja az, hogy a közúti közlekedésben ne legyen több halálos áldozat. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója kiemelte, hogy a szoftver az ipar új meghatározó eleme, gyakorlatilag semmi sem működik nélküle. Meggyőződésük, hogy az autó hamarosan az internet része lesz.
"Egyáltalán nem utópia többé az, hogy egyetlen baleset sem fog történni. A jövő autóját egy információkból épített védőköpeny veszi majd körül, ezáltal még biztonságosabb, környezetbarátabb és kényelmesebb lesz. Meg fogja tanulni, hogy a sarkon is kilessen" - jelentette ki Degenhart, aki rámutatott, hogy a halálos balesetek 60 százaléka az országutakon történik. A változtatásokhoz a kulcsot a gépkocsik hálózatba kötése, a járművek közötti kommunikáció, a számítógép-központok felé megvalósított adattovábbítás és az infrastruktúra jelentik.
"Köd, jég, hó, eső, őszi levelek - a jövőben az autó minden ilyen veszélyt valós időben ismer majd fel és időben fel fogja hívni rájuk a figyelmet éppúgy, ahogy a kockázatos előzési manőverekre is" - ecsetelte Degenhart. A menedzser hangsúlyozta, hogy egyre fontosabbak a kooperációk, a partnereik között megtalálható a Cisco, az IBM és a Nokia is.
Helmut Matschi, a Continental képviselője kijelentette, hogy már jövőre egyre több autós fog használni a dugókban bizonyos technológiákat és 2020-ra az olyan monoton útszakaszokon, mint az autópályákon már nem lesz szükség emberi felügyeletre: e-maileket olvashatunk vagy videotelefon-beszélgetésben üdvözölhetjük gyermekeinket. Az autópályás közlekedés 2025-re válhat teljesen automatikussá. A Continental szerint a robotpilóták 130 kilométer/órás sebességig képesek az előzésekre, a fékezésekre és a kitérőmanőverek végrehajtására.