Berta Sándor
A cégeknek is hasznosak lehetnek a VR-szemüvegek
A Samsung szerint az okosórák és a virtuális valóság szemüvegek alkalmazásából a vállalatok is profitálhatnak. A cég újra vezet az okostelefonoknál.
Az új termékek több ágazat számára jelenthetnek majd új impulzusokat, ugyanakkor ezzel párhuzamosan új kihívások elé is állítják a vállalatokat. A Samsung az Oculus VR segítségével általa kifejlesztett és piacra dobott Gear VR virtuális valóság szemüveget, valamint a különböző okosóra-modelleket elsősorban a végfelhasználóknak szánta, de Eric McCarty mobil marketingért felelős alelnök szerint az üzleti szféra is profitálhatnak az új eszközkategóriák előnyeiből. A VR-szemüvegek például alkalmasak arra, hogy a potenciális ügyfeleknek átfogó multimédiás tartalmakat mutathassanak be.
Mivel a Gear S 3G-kompatibilis, így a használatához nincs szükség külön okostelefonra. McCarty szerint a VR-szemüvegek vállalati alkalmazásának esetében a legnagyobb kihívást az új tartalmak fejlesztése és terjesztése jelenti, ezek ugyanis részlegenként és üzleti modellenként jelentős mértékben eltérőek lehetnek.
A Samsung okosórái iránt a pénzügyi és a szabadidő szektorból van konkrét érdeklődés. A tőzsdei brókerek például a készülékek segítségével értesülhetnek az árfolyamok változásairól, a külső munkatársak állandó kapcsolatban lehetnek az ügyfelekkel és a központtal, míg az éttermekben így közvetlenül a személyzethez kerülhetnek az ételrendelések. A Gear VR-szemüveg bevonható lenne az ingatlanszektorban a lakások bemutatásába, a testedzések segítésére vagy a közlekedési járműveken az utasok szórakoztatásába.
Eközben az okostelefonos részleg sem pihen, az első negyedévben helyreállt a korábbi rend, ám a cég még nincs régi formájában. 2014 utolsó három hónapja kapcsán a legfontosabb és legérdekesebb hír az Apple előretörése volt, amely a két új iPhone 6 okostelefon bemutatkozásának és ezt követő nagy sikerének volt köszönhető. Ezzel érte el az almás cég, hogy az okostelefon-gyártók versenyében megkaparintotta az első helyet, ám várható volt, hogy az új év első negyedében ezt nem tudják majd megismételni - így is történt.
A Strategy Analytics most tette közzé az első negyedévre vonatkozó felmérését, amelynek rövid összefoglalója a hivatalos blogban is elérhető. Ebben a teljes mobilpiacra vonatkozó számokat látjuk, amennyiben azonban kizárólag az okostelefonok piacára koncentrálunk, a kép még érdekesebb. Kiderül ugyanis, hogy a Samsung ugyan visszavette a korábban magabiztosan birtokolt első helyet, ezt azonban az egy évvel korábbi 89 milliós darabszámhoz képest egy 6,5 százalékos visszaeséssel tette, amin reményeik szerint a Galaxy S6 és S6 Edge javít majd az év hátralévő részében. Piaci részesedésük 31,2 százalékról 24,1 százalékra olvadt.
Az Apple ezzel szemben javítani tudott a 2014-es első negyeddel összehasonlítva, bár az év utolsó három hónapjához képest ők is alaposan visszaestek, ahogy az ilyenkor lenni szokott. Az iPhone készülékek forgalma egy év alatt 40 százalékkal ugrott meg, a darabszám elérte a 61,2 milliót, részesedésük pedig ezzel 17,7 százalékra nőtt, amivel csaknem elérték a három hónappal korábbi kiugró eredményt (19,6 százalék).
Az USA helyett immár Kína számukra a legnagyobb piac, a tavaly bemutatott új páros tagjai mindkét országban gyorsan fogynak, míg a harmadik helyezett Lenovo a Motorolával együtt is csak 18,8 millió készüléket szállított le, amivel a piac 5,4 százalékát mondhatják magukénak. A teljes okostelefon-piac egyébként 345 millió készülékre rúgott, ez 21 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi eredmény.
Az új termékek több ágazat számára jelenthetnek majd új impulzusokat, ugyanakkor ezzel párhuzamosan új kihívások elé is állítják a vállalatokat. A Samsung az Oculus VR segítségével általa kifejlesztett és piacra dobott Gear VR virtuális valóság szemüveget, valamint a különböző okosóra-modelleket elsősorban a végfelhasználóknak szánta, de Eric McCarty mobil marketingért felelős alelnök szerint az üzleti szféra is profitálhatnak az új eszközkategóriák előnyeiből. A VR-szemüvegek például alkalmasak arra, hogy a potenciális ügyfeleknek átfogó multimédiás tartalmakat mutathassanak be.
Mivel a Gear S 3G-kompatibilis, így a használatához nincs szükség külön okostelefonra. McCarty szerint a VR-szemüvegek vállalati alkalmazásának esetében a legnagyobb kihívást az új tartalmak fejlesztése és terjesztése jelenti, ezek ugyanis részlegenként és üzleti modellenként jelentős mértékben eltérőek lehetnek.
A Samsung okosórái iránt a pénzügyi és a szabadidő szektorból van konkrét érdeklődés. A tőzsdei brókerek például a készülékek segítségével értesülhetnek az árfolyamok változásairól, a külső munkatársak állandó kapcsolatban lehetnek az ügyfelekkel és a központtal, míg az éttermekben így közvetlenül a személyzethez kerülhetnek az ételrendelések. A Gear VR-szemüveg bevonható lenne az ingatlanszektorban a lakások bemutatásába, a testedzések segítésére vagy a közlekedési járműveken az utasok szórakoztatásába.
Eközben az okostelefonos részleg sem pihen, az első negyedévben helyreállt a korábbi rend, ám a cég még nincs régi formájában. 2014 utolsó három hónapja kapcsán a legfontosabb és legérdekesebb hír az Apple előretörése volt, amely a két új iPhone 6 okostelefon bemutatkozásának és ezt követő nagy sikerének volt köszönhető. Ezzel érte el az almás cég, hogy az okostelefon-gyártók versenyében megkaparintotta az első helyet, ám várható volt, hogy az új év első negyedében ezt nem tudják majd megismételni - így is történt.
A Strategy Analytics most tette közzé az első negyedévre vonatkozó felmérését, amelynek rövid összefoglalója a hivatalos blogban is elérhető. Ebben a teljes mobilpiacra vonatkozó számokat látjuk, amennyiben azonban kizárólag az okostelefonok piacára koncentrálunk, a kép még érdekesebb. Kiderül ugyanis, hogy a Samsung ugyan visszavette a korábban magabiztosan birtokolt első helyet, ezt azonban az egy évvel korábbi 89 milliós darabszámhoz képest egy 6,5 százalékos visszaeséssel tette, amin reményeik szerint a Galaxy S6 és S6 Edge javít majd az év hátralévő részében. Piaci részesedésük 31,2 százalékról 24,1 százalékra olvadt.
Az Apple ezzel szemben javítani tudott a 2014-es első negyeddel összehasonlítva, bár az év utolsó három hónapjához képest ők is alaposan visszaestek, ahogy az ilyenkor lenni szokott. Az iPhone készülékek forgalma egy év alatt 40 százalékkal ugrott meg, a darabszám elérte a 61,2 milliót, részesedésük pedig ezzel 17,7 százalékra nőtt, amivel csaknem elérték a három hónappal korábbi kiugró eredményt (19,6 százalék).
Az USA helyett immár Kína számukra a legnagyobb piac, a tavaly bemutatott új páros tagjai mindkét országban gyorsan fogynak, míg a harmadik helyezett Lenovo a Motorolával együtt is csak 18,8 millió készüléket szállított le, amivel a piac 5,4 százalékát mondhatják magukénak. A teljes okostelefon-piac egyébként 345 millió készülékre rúgott, ez 21 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi eredmény.