Berta Sándor

A cégeknek is hasznosak lehetnek a VR-szemüvegek

A Samsung szerint az okosórák és a virtuális valóság szemüvegek alkalmazásából a vállalatok is profitálhatnak. A cég újra vezet az okostelefonoknál.

Az új termékek több ágazat számára jelenthetnek majd új impulzusokat, ugyanakkor ezzel párhuzamosan új kihívások elé is állítják a vállalatokat. A Samsung az Oculus VR segítségével általa kifejlesztett és piacra dobott Gear VR virtuális valóság szemüveget, valamint a különböző okosóra-modelleket elsősorban a végfelhasználóknak szánta, de Eric McCarty mobil marketingért felelős alelnök szerint az üzleti szféra is profitálhatnak az új eszközkategóriák előnyeiből. A VR-szemüvegek például alkalmasak arra, hogy a potenciális ügyfeleknek átfogó multimédiás tartalmakat mutathassanak be.

Mivel a Gear S 3G-kompatibilis, így a használatához nincs szükség külön okostelefonra. McCarty szerint a VR-szemüvegek vállalati alkalmazásának esetében a legnagyobb kihívást az új tartalmak fejlesztése és terjesztése jelenti, ezek ugyanis részlegenként és üzleti modellenként jelentős mértékben eltérőek lehetnek.


A Samsung okosórái iránt a pénzügyi és a szabadidő szektorból van konkrét érdeklődés. A tőzsdei brókerek például a készülékek segítségével értesülhetnek az árfolyamok változásairól, a külső munkatársak állandó kapcsolatban lehetnek az ügyfelekkel és a központtal, míg az éttermekben így közvetlenül a személyzethez kerülhetnek az ételrendelések. A Gear VR-szemüveg bevonható lenne az ingatlanszektorban a lakások bemutatásába, a testedzések segítésére vagy a közlekedési járműveken az utasok szórakoztatásába.

Eközben az okostelefonos részleg sem pihen, az első negyedévben helyreállt a korábbi rend, ám a cég még nincs régi formájában. 2014 utolsó három hónapja kapcsán a legfontosabb és legérdekesebb hír az Apple előretörése volt, amely a két új iPhone 6 okostelefon bemutatkozásának és ezt követő nagy sikerének volt köszönhető. Ezzel érte el az almás cég, hogy az okostelefon-gyártók versenyében megkaparintotta az első helyet, ám várható volt, hogy az új év első negyedében ezt nem tudják majd megismételni - így is történt.

A Strategy Analytics most tette közzé az első negyedévre vonatkozó felmérését, amelynek rövid összefoglalója a hivatalos blogban is elérhető. Ebben a teljes mobilpiacra vonatkozó számokat látjuk, amennyiben azonban kizárólag az okostelefonok piacára koncentrálunk, a kép még érdekesebb. Kiderül ugyanis, hogy a Samsung ugyan visszavette a korábban magabiztosan birtokolt első helyet, ezt azonban az egy évvel korábbi 89 milliós darabszámhoz képest egy 6,5 százalékos visszaeséssel tette, amin reményeik szerint a Galaxy S6 és S6 Edge javít majd az év hátralévő részében. Piaci részesedésük 31,2 százalékról 24,1 százalékra olvadt.


Az Apple ezzel szemben javítani tudott a 2014-es első negyeddel összehasonlítva, bár az év utolsó három hónapjához képest ők is alaposan visszaestek, ahogy az ilyenkor lenni szokott. Az iPhone készülékek forgalma egy év alatt 40 százalékkal ugrott meg, a darabszám elérte a 61,2 milliót, részesedésük pedig ezzel 17,7 százalékra nőtt, amivel csaknem elérték a három hónappal korábbi kiugró eredményt (19,6 százalék).

Az USA helyett immár Kína számukra a legnagyobb piac, a tavaly bemutatott új páros tagjai mindkét országban gyorsan fogynak, míg a harmadik helyezett Lenovo a Motorolával együtt is csak 18,8 millió készüléket szállított le, amivel a piac 5,4 százalékát mondhatják magukénak. A teljes okostelefon-piac egyébként 345 millió készülékre rúgott, ez 21 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi eredmény.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #6
    -szerintem ez a lézeres magic leap is egy humbug , meg a gyorsan lebomló oled is, marad az inorganikus led amihez kell további SLM - spatial light modulator, amiből nem szoktak széleskörűen érdekeseket gyártani, szóval ez a wearable mánia megint egy fellángolásnak tűnik, kell valami önigazolás hogy miért nincsenek normális displayek amin sportműsort lehetne látni.
  • kvp #5
    "Szerintem az néz ki hülyén ha kényszeresen a falra van erőltetve egy 55"-es vagy kisebb képátló aminek a falra erőltetés következtében nem hogy a képátlója sem lesz megfelelő de még a nagyfelbontása is hiába van, és a mozgásmegjelenítés hátrányára kell megküzdenie az userek fanyalgása mellett a környezeti fénnyel is"

    A TV idealis meretet nem az elhelyezese hatarozza meg, hanem a tavolsag amirol nezzuk. Kis szobahoz 1.5 meterrol nezve tokeletes a kis 55-os tv. Nagy meretu nappaliba meg nem asztali monitor meretu keszuleket kell venni, hanem a nezesi tavolsag fuggvenyeben meretezettet. 4 meteres kanape tavolsaghoz mar 2.5 meteres atmeroju kijelzo kell. Vagy kozelebb kell huzni a kanapet. A falra szereles fo oka pedig az, hogy sok modern lakasban mind nyugaton, mind keleten csak ott van hely.

    "azt meg már nem is ecsetelném hogy a "vr szemüveg" megnevezésű izolációs sisak mekkora eufemizmus"

    Lasd a belinkelt moverio-t. Az tenyleg AR/VR szemuveg. Nem sisak es nem is annyira feltuno ha valaki kozossegi terben hasznalja. Raadasul meg csak nem is tul draga...
  • Sir Cryalot #4
    -azt meg már nem is ecsetelném hogy a "vr szemüveg" megnevezésű izolációs sisak mekkora eufemizmus, mert ha nagyon belelendülök még arra is kitérnék hogy a microsoft dolga meg egy fejbenyomhatós bilire hasonlít.
  • Sir Cryalot #3
    Szerintem az néz ki hülyén ha kényszeresen a falra van erőltetve egy 55"-es vagy kisebb képátló aminek a falra erőltetés következtében nem hogy a képátlója sem lesz megfelelő de még a nagyfelbontása is hiába van, és a mozgásmegjelenítés hátrányára kell megküzdenie az userek fanyalgása mellett a környezeti fénnyel is, ezért garantált a mozgásinterpolációs artifaktok tömgekelege -soap opera effect, vagy épp a zakatolós-bluros kamera pan artifakt.

    Tehát nyugodtan el lehet köszönni még az asztalitenisz mérkőzések valamirevaló közvetítésétől meg a labdarúgásétól is, nemhogy a 3d-től.

    Ha ezek után a fenntiekre ezek az izolációs vr szemüvegek lesznek mégis/főleg alkalmasak, az szép nagy szegénységi bizonyítvány lesz az iparági szereplőkről.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2015.05.02. 16:24:25
  • kvp #2
    Mar van rendes, szemuveg nelkul nezheto 3D-s tv, ami ha kimegy az ember a kozepvonalbol, akkor szellemkepes helyett sima 2D-s tv-nek latszik, tehat barhonnan nezheto. Ezek azert nem terjednek, mert meg mindig nagyon dragak. (egy full HD tv aranak kb. 20-szorosa picit meg sok a legtobb embernek)

    3D-s szemuvegbol meg olyat kell venni, amin nem latszik, hogy nem egy sima szemuveg. Pl. ilyenek az epson moverio-k is:

    Atlatszatlan lencsetakarokkal teljes 3D-s desktop kornyezetet ad, takaro nelkul augmented reality es a van hozza dioptrias lencse es napszemuveges takaro is. A vezerloegysege egy sima android-os telefon, amihez kabellel csatlakozik, ami fulhallgato kabelnek is tunhet (az is van benne), szoval teljesen jol viselheto feltunes nelkul. A kijelzon es a fullhallgatokon kivul csak a szenzorok vannak meg a szemuvegben, tehat lemerulni sem tud es nem is olyan dognehez mint a konkurensek. Tovabba minden android es remote desktop kepes AR es 3D-s szoftverrel mukodik.
  • zola2000 #1
    Ide már kell a fullhd/4k telefon.
    De nemhiszem hogy el fog terjedni, már a 3D tvk is azért nem terjedtek el, mert hülyén néz ki filmnézés közben a szemüveg otthon, ez meg mégrosszabb ilyen szempontból.