SG.hu
A biztonság a legfontosabb a bankkártya használatnál
A MasterCard megvizsgálta, hogy milyen új biztonsági és kényelmi funkciókat rendelnének bankkártyájukhoz a magyar kártyabirtokosok.
Az elmúlt években a magyarok már több banknál is megszokhatták, hogy az internetes felületre belépve maguk is egyszerűen módosíthatják a napi limiteket, vagy pénzügyi applikációkban egyszerre több számlát is kezelhetnek. A MasterCard kutatása azt vizsgálta, hogy ezeken a funkciókon kívül milyen biztonsági és kényelmi szabályokat rendelnének bankkártyájukhoz a kártyabirtokosok.
A MasterCard kutatásából az derült ki, hogy a magyar kártyabirtokosok szívesen igénybe vesznek olyan "figyelmeztető", például SMS formájában megjelenő értesítéseket, amelyek valós idejű tájékoztatást adnak az általuk bonyolított pénzügyi műveletekről. Míg a bankok többsége az eddigiekben minden ügyfél számára egységes szabály szerint küldte az üzeneteket, a jövő a személyre szabott értesítésé, a kártyabirtokosok ugyanis szívesen vennék, ha maguk határozhatnák meg, hogy mikor, milyen kártyás tranzakciókról kapnak értesítést. A bankkártyás fizetések nyomonkövetését és a pénzügyek tervezését még inkább segíthetné például, ha nem csak a megvalósult vagy elutasított bankkártyás tranzakciók esetében érkezne ilyen üzenet, hanem akkor is, ha az ügyfél hamarosan eléri azt a költési összeget, amit egy adott hétre magának kitűzött.
A visszajelzések növelik a biztonságérzetet is, hiszen a kártyabirtokosok azonnal értesülnek a jogosulatlan felhasználásokról, így az esetleges károk is minimalizálhatók. Az okostelefonok terjedésével már nem csak az SMS tudja azonnal elérni a felhasználót, hanem az üzenetküldés módja is illeszkedhet az egyéni igényekhez: az értesítés érkezhet e-mailben is vagy ún. mobiltelefonos push notification formájában. A fiatalok a mobilalkalmazást választanák erre a célra, míg az idősebb generáció képviselői az online banki felületen vagy az SMS-en érkező értesítés mellett tennék le a voksukat.
A bankkártyát használók jó ötletnek tartanák, hogy bizonyos szituációkban vagy időszakokban - például egyes régiókban vagy az éjjeli órákban - ne lehessen használni a kártyájukat. Azok a honfitársaink például, akik sohasem utaznak külföldre, le tudnák tiltani a külföldi tranzakciókat, akik pedig soha nem vesznek fel készpénzt, blokkolhatnák a készpénzfelvétel opciót a bankkártyájukon. A kutatás válaszadói továbbá olyan kontroll megoldást is igénybe vennének, ahol - a saját fogyasztói szokásaik alapján - különböző költségtípusokra limitet állíthatnának be maguk, vagy éppen gyermekük számára.
Aki például soha nem vesz fel 150 ezer forintnál nagyobb összeget, beállíthatná, hogy a kártyájával erre ne is legyen mód, így a magasabb összegű készpénz felvételével járó plusz költségektől is megóvhatná magát. Aki pedig a gyermeke költéseit szeretné kontrollálni, különböző limiteket alkalmazhatna az adott kártyára, például moziban elkölthető összegre vonatkozóan.
A megkérdezettek szerint a még biztonságosabb kártyahasználatot segítené, ha a költéseket saját maguk folyamatosan monitorozhatnák egy online felületen vagy egy mobilalkalmazáson keresztül, ráadásul úgy, hogy több bankkártyát is beregisztrálhatnak (például hitelkártyát és betéti kártyát is). Ha ilyen módon minden kifizetett forintról készülne összesítés - akár kereskedelmi egységek, vagy költségtípusok szerinti bontásban -, végre a magyarok is elfelejthetnék a papíron, ceruzával összeírt költségtervezési megoldást, amely még ma is népszerű hazánkban.
A magyarok szívesen használnának webkártyát is, biztonságos funkciónak találják, és bátrabban vásárolnának vele online. A virtuális bankkártya kizárólag internetes vásárlásokhoz használható, így nem kell felfedni a fizikai bankkártya adatait. Célszerű internetes fizetés előtt a webkártyára akkora összeget feltölteni, amekkorát az online vásárlás során felhasználunk, így nem fordulhat elő, hogy a vártnál nagyobb érték tűnik el a számláról. Sőt, a jövőben arra is lehetőség lesz, hogy minden egyes internetes vásárláshoz egy alkalmazás segítségével vagy az online banki felületen percek alatt új virtuális kártyát hozzunk létre, így a visszaélés teljesen kizárt. A szolgáltatás használatával az online vásárlások során növekedhet a biztonságérzet, így a felhasználók bátrabban vásárolnak külföldi honlapokon is, számos új terméket elérve.
Az elmúlt években a magyarok már több banknál is megszokhatták, hogy az internetes felületre belépve maguk is egyszerűen módosíthatják a napi limiteket, vagy pénzügyi applikációkban egyszerre több számlát is kezelhetnek. A MasterCard kutatása azt vizsgálta, hogy ezeken a funkciókon kívül milyen biztonsági és kényelmi szabályokat rendelnének bankkártyájukhoz a kártyabirtokosok.
A MasterCard kutatásából az derült ki, hogy a magyar kártyabirtokosok szívesen igénybe vesznek olyan "figyelmeztető", például SMS formájában megjelenő értesítéseket, amelyek valós idejű tájékoztatást adnak az általuk bonyolított pénzügyi műveletekről. Míg a bankok többsége az eddigiekben minden ügyfél számára egységes szabály szerint küldte az üzeneteket, a jövő a személyre szabott értesítésé, a kártyabirtokosok ugyanis szívesen vennék, ha maguk határozhatnák meg, hogy mikor, milyen kártyás tranzakciókról kapnak értesítést. A bankkártyás fizetések nyomonkövetését és a pénzügyek tervezését még inkább segíthetné például, ha nem csak a megvalósult vagy elutasított bankkártyás tranzakciók esetében érkezne ilyen üzenet, hanem akkor is, ha az ügyfél hamarosan eléri azt a költési összeget, amit egy adott hétre magának kitűzött.
A visszajelzések növelik a biztonságérzetet is, hiszen a kártyabirtokosok azonnal értesülnek a jogosulatlan felhasználásokról, így az esetleges károk is minimalizálhatók. Az okostelefonok terjedésével már nem csak az SMS tudja azonnal elérni a felhasználót, hanem az üzenetküldés módja is illeszkedhet az egyéni igényekhez: az értesítés érkezhet e-mailben is vagy ún. mobiltelefonos push notification formájában. A fiatalok a mobilalkalmazást választanák erre a célra, míg az idősebb generáció képviselői az online banki felületen vagy az SMS-en érkező értesítés mellett tennék le a voksukat.
A bankkártyát használók jó ötletnek tartanák, hogy bizonyos szituációkban vagy időszakokban - például egyes régiókban vagy az éjjeli órákban - ne lehessen használni a kártyájukat. Azok a honfitársaink például, akik sohasem utaznak külföldre, le tudnák tiltani a külföldi tranzakciókat, akik pedig soha nem vesznek fel készpénzt, blokkolhatnák a készpénzfelvétel opciót a bankkártyájukon. A kutatás válaszadói továbbá olyan kontroll megoldást is igénybe vennének, ahol - a saját fogyasztói szokásaik alapján - különböző költségtípusokra limitet állíthatnának be maguk, vagy éppen gyermekük számára.
Aki például soha nem vesz fel 150 ezer forintnál nagyobb összeget, beállíthatná, hogy a kártyájával erre ne is legyen mód, így a magasabb összegű készpénz felvételével járó plusz költségektől is megóvhatná magát. Aki pedig a gyermeke költéseit szeretné kontrollálni, különböző limiteket alkalmazhatna az adott kártyára, például moziban elkölthető összegre vonatkozóan.
A megkérdezettek szerint a még biztonságosabb kártyahasználatot segítené, ha a költéseket saját maguk folyamatosan monitorozhatnák egy online felületen vagy egy mobilalkalmazáson keresztül, ráadásul úgy, hogy több bankkártyát is beregisztrálhatnak (például hitelkártyát és betéti kártyát is). Ha ilyen módon minden kifizetett forintról készülne összesítés - akár kereskedelmi egységek, vagy költségtípusok szerinti bontásban -, végre a magyarok is elfelejthetnék a papíron, ceruzával összeírt költségtervezési megoldást, amely még ma is népszerű hazánkban.
A magyarok szívesen használnának webkártyát is, biztonságos funkciónak találják, és bátrabban vásárolnának vele online. A virtuális bankkártya kizárólag internetes vásárlásokhoz használható, így nem kell felfedni a fizikai bankkártya adatait. Célszerű internetes fizetés előtt a webkártyára akkora összeget feltölteni, amekkorát az online vásárlás során felhasználunk, így nem fordulhat elő, hogy a vártnál nagyobb érték tűnik el a számláról. Sőt, a jövőben arra is lehetőség lesz, hogy minden egyes internetes vásárláshoz egy alkalmazás segítségével vagy az online banki felületen percek alatt új virtuális kártyát hozzunk létre, így a visszaélés teljesen kizárt. A szolgáltatás használatával az online vásárlások során növekedhet a biztonságérzet, így a felhasználók bátrabban vásárolnak külföldi honlapokon is, számos új terméket elérve.