Berta Sándor
Reklámblokkolót perel az Axel Springer
Az Axel Springer kiadó keresetet nyújtott be a reklámblokkolót fejlesztő Eyeo GmbH ellen.
Az Adblock Plus szoftvert fejlesztő cégnek nem igazán kell aggódnia, mert a bíróság előzetes álláspontja az, hogy a terméket alapvetően nem kellene betiltani. Ugyanakkor a kiadónak jobbak az esélyei egy másik kérdésben, amely szerint az Eyeo bizonyos cégeket előnyben részesít, ami sértheti a piaci versenyhez való jogot - erről az első tárgyalási napon Heinz-Georg Schwitanski tanácsvezető bíró beszélt.
Az Axel Springer kiadó azt akarja elérni, hogy a honlapjain megtilthassa az Adblock Plus használatát, mert emiatt komoly reklámbevételektől esik el és ezt a gyakorlatot az üzleti modellje elleni támadásnak tekinti. Amennyiben a kölni bíróság ítélete ellen bármelyik fél fellebbez, úgy a végső szót a Szövetségi Legfelsőbb Bíróság mondhatja ki. Az Axel Springer mellett egyébként a Zeit Online, a német RTL és a Süddeutsche Zeitung is azt tervezi, hogy hasonló okokból pert indít az Eyeo GmbH ellen.
Az Adobe és a Pagefair startup közös tanulmányából kiderül, hogy az Adblock Plus használata általánossá vált. A Pagefair egy olyan alkalmazáson dolgozik, amely semlegesítheti a reklámblokkoló megoldásokat . Az érintett oldalak az Adblock Plus miatt hirdetési bevételeik 20-50 százalékát veszíthetik el.
A Mobile Geeks bloggerei már tavaly februárban kiderítették, hogy az Adblock Plus készítői több tízmillió dollárt kerestek az egyes cégekkel való együttműködésen. A The Financial Times azt írta, hogy a fejlesztőknek a Google, a Microsoft, az Amazon és a Taboola ismeretlen nagyságú összegeket fizetett azért, hogy a szoftver átengedje a szűrőin a reklámjaikat. Az Eyeo visszautasította, hogy tájékoztatást adjon az így befolyt bevételeiről.
Az Adblock Plus szoftvert fejlesztő cégnek nem igazán kell aggódnia, mert a bíróság előzetes álláspontja az, hogy a terméket alapvetően nem kellene betiltani. Ugyanakkor a kiadónak jobbak az esélyei egy másik kérdésben, amely szerint az Eyeo bizonyos cégeket előnyben részesít, ami sértheti a piaci versenyhez való jogot - erről az első tárgyalási napon Heinz-Georg Schwitanski tanácsvezető bíró beszélt.
Az Axel Springer kiadó azt akarja elérni, hogy a honlapjain megtilthassa az Adblock Plus használatát, mert emiatt komoly reklámbevételektől esik el és ezt a gyakorlatot az üzleti modellje elleni támadásnak tekinti. Amennyiben a kölni bíróság ítélete ellen bármelyik fél fellebbez, úgy a végső szót a Szövetségi Legfelsőbb Bíróság mondhatja ki. Az Axel Springer mellett egyébként a Zeit Online, a német RTL és a Süddeutsche Zeitung is azt tervezi, hogy hasonló okokból pert indít az Eyeo GmbH ellen.
Az Adobe és a Pagefair startup közös tanulmányából kiderül, hogy az Adblock Plus használata általánossá vált. A Pagefair egy olyan alkalmazáson dolgozik, amely semlegesítheti a reklámblokkoló megoldásokat . Az érintett oldalak az Adblock Plus miatt hirdetési bevételeik 20-50 százalékát veszíthetik el.
A Mobile Geeks bloggerei már tavaly februárban kiderítették, hogy az Adblock Plus készítői több tízmillió dollárt kerestek az egyes cégekkel való együttműködésen. A The Financial Times azt írta, hogy a fejlesztőknek a Google, a Microsoft, az Amazon és a Taboola ismeretlen nagyságú összegeket fizetett azért, hogy a szoftver átengedje a szűrőin a reklámjaikat. Az Eyeo visszautasította, hogy tájékoztatást adjon az így befolyt bevételeiről.