SG.hu

Az összehasonlíthatóság a netes vásárlás legfontosabb szempontja

A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.

A UPS logisztikai szolgáltató megbízásából a comScore digitális kutatóintézet készítette el a kutatást, mely az online vásárlók vásárlói döntéseit befolyásoló tényezőket vizsgálta. A UPS Pulse of the Online Shopper elnevezésű európai szintű kutatásában több mint 6,200 e-vásárlót kérdeztek meg. A felmérés eredményei egy rugalmas vásárló képét festik le, aki a termékek összehasonlítása, megvásárlása során könnyűszerrel vált csatornák és eszközök között is akár.

Az európai fogyasztók elvárják a tökéletes vásárlói élményt online és bolti vásárlásaik során is, illetve azt, hogy rugalmasan választhassák meg, hogyan és mikor veszik át a termékeiket. Az online vásárlók minden piacon keresik az alternatív kiszállítási lehetőségeket, a megkérdezettek 32%-a nyilatkozta, hogy szeretné, ha a kiszállított termékét nem csak otthonában vehetné át.

A részletes termékinformáció és az online tartalom ugyan nem helyettesíthet egy képzett, minden terméket ismerő eladót, de segítheti a fogyasztók vásárlást megelőző kutakodását. Mindössze a vásárlók 59%-a elégedett a rendelkezésre álló termékadattal. A kézbesítéssel kapcsolatos információk terén a válaszadók több mint fele (52%-a) látná szívesebben a csomag várható érkezésének dátumát, mint a szállításhoz szükséges munkanapok számát.

Ugyan az online vásárlóknak több mint 60%-a még mindig csak asztali számítógépen vagy laptopon intézi vásárlásait, az új online és mobiltechnológiáknak köszönhetően az online vásárlók 35%-a hasonlítja össze a termékek árait, miközben boltban vásárol. Érdekes adat az is, hogy a táblagéppel rendelkezők 43%-a, míg az okos telefonnal rendelkezők 26%-a használta már készülékét online vásárlásra. A közösségi média az online vásárlások harmadát befolyásolja, és a válaszok tanúsága szerint mind elégedetlen, mind elégedett vásárlók hangoztatják is véleményüket ezeken a csatornákon. Az elégedett vásárlók mintegy 25%-a hajlandó elégedettségét kinyilvánítani a közösségi médiában. Az online vásárlásokkal jelentősen több megkérdezett elégedett (80%), mint a fizikai vásárlásokkal (67%).

A választható kiszállítási mód és a rugalmas áruvisszavétel szintén nagyon fontos. A vásárlók 90% nézi meg a visszavételi feltételeket a vásárlás során, 67%-uk pedig már a tényleges vásárlási döntést megelőzően. Ugyanakkor a vásárlók mindössze 53%-a elégedett az online visszaváltás és termékcsere lehetőségeivel. A kézbesítés időtartama szintén szerepelt a szempontok között; a nyilatkozók 58%-a hagyott már félbe vásárlást a túl hosszú kiszállítási idő, vagy a kiszállítási dátum hiánya miatt. Az ingyenes kiszállítás továbbra is befolyásolja a vásárlási döntést, a válaszadók 87%-a hajlandó tenni az ingyenes kézbesítés érdekében, 43%-uk például további termékeket vesz, 33%-uk pedig hajlandó többet várni a kiszállításra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!