MTI
Több mint a felével nőtt a Xerox eladása tavaly
A Xerox Magyarország 51 százalékkal több lézernyomtatót értékesített tavaly az egy évvel korábbihoz képest, míg az új berendezések eladásából származó forgalom három százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban - ismertette az éves eredményeket Udvardi Gábor, a Xerox Magyarország marketing vezetője.
Az ugrásszerű növekedés oka egy nagyobb állami nyomtató tender megnyerése volt, de enélkül is a piaci átlagnál kétszer több lézernyomtatót értékesített a Xerox Magyarországon. A marketing vezető 2015-ben arra számít, hogy nőni fog az állami megrendelések száma, mivel a költségvetési intézmények a nyomtató beszerzésekre lehívható keretösszeg mindössze 39 százalékát használták eddig fel, és tavaly jellemzően halasztódtak a tenderek.
A Xerox Magyarország teljes tavalyi árbevétele 7,5 milliárd forintot tett ki, ami nagyjából megfelel a 2013-asnak – mondta. Az árbevétel 70 százalékát adták a technológiai tételek, az eszközök, kellékanyagok értékesítése, míg 30 százaléka a nyomtatók kezeléséhez kapcsolódó szolgáltatásokból származott. Kitért arra, hogy a teljes magyar lézernyomtató-piac 2012-től kezdett el újból növekedni a válság után, 2014-ben érte el 2009-es, 60 millió dolláros szintet.
A Xerox részesedése a teljes magyarországi A4-es formátumú lézernyomtató piac eladásaiból 6,3 százalék volt tavaly, míg az értékesítési árbevételből 8,3 százalékkal részesedett. Udvardi Gábor a trendekről szólva elmondta: folytatódott a használt berendezések és a nem eredeti kellékanyagok térnyerése, egyes felmérések szerint minden második értékesített gép használt, az eladott kellékanyagok 45 százaléka utángyártott volt tavaly. A Xeroxnál a dokumentumkezelési piacon a szolgáltatási szegmensben látják a jövőt.
Kitért arra is, hogy a fő célcsoport, a kis- és középvállalkozások 30 százaléka tervez informatikai beruházást Magyarországon egy felmérés szerint, 23 százalékuk váltana a legújabb Xerox nyomtatókban is elérhető felhőalapú szolgáltatásra, kétharmaduk viszont várhatóan nem vált felhőre.
Az ugrásszerű növekedés oka egy nagyobb állami nyomtató tender megnyerése volt, de enélkül is a piaci átlagnál kétszer több lézernyomtatót értékesített a Xerox Magyarországon. A marketing vezető 2015-ben arra számít, hogy nőni fog az állami megrendelések száma, mivel a költségvetési intézmények a nyomtató beszerzésekre lehívható keretösszeg mindössze 39 százalékát használták eddig fel, és tavaly jellemzően halasztódtak a tenderek.
A Xerox Magyarország teljes tavalyi árbevétele 7,5 milliárd forintot tett ki, ami nagyjából megfelel a 2013-asnak – mondta. Az árbevétel 70 százalékát adták a technológiai tételek, az eszközök, kellékanyagok értékesítése, míg 30 százaléka a nyomtatók kezeléséhez kapcsolódó szolgáltatásokból származott. Kitért arra, hogy a teljes magyar lézernyomtató-piac 2012-től kezdett el újból növekedni a válság után, 2014-ben érte el 2009-es, 60 millió dolláros szintet.
A Xerox részesedése a teljes magyarországi A4-es formátumú lézernyomtató piac eladásaiból 6,3 százalék volt tavaly, míg az értékesítési árbevételből 8,3 százalékkal részesedett. Udvardi Gábor a trendekről szólva elmondta: folytatódott a használt berendezések és a nem eredeti kellékanyagok térnyerése, egyes felmérések szerint minden második értékesített gép használt, az eladott kellékanyagok 45 százaléka utángyártott volt tavaly. A Xeroxnál a dokumentumkezelési piacon a szolgáltatási szegmensben látják a jövőt.
Kitért arra is, hogy a fő célcsoport, a kis- és középvállalkozások 30 százaléka tervez informatikai beruházást Magyarországon egy felmérés szerint, 23 százalékuk váltana a legújabb Xerox nyomtatókban is elérhető felhőalapú szolgáltatásra, kétharmaduk viszont várhatóan nem vált felhőre.