MTI

Egyre többen használják a MÁV wifi szolgáltatását

Egyre többen használják a MÁV ingyenes wifi szolgáltatását a vonatokon és a vasútállomásokon.

A vasúttársaság közleménye szerint már 770 vasúti kocsiban és a három budapesti fejpályaudvar mellett Debrecen, Keszthely, Zamárdi, Szeged állomáson érhető el az ingyenesen használható vezeték nélküli internetkapcsolat. A szolgáltatás 2013 tavaszi indulása óta már a nyolcmilliót is meghaladta a csatlakozások száma a MÁV-Start vonatain, az idén szeptemberben pedig az eddigi legtöbb havi kapcsolódást regisztrálta a vasúttársaság, mintegy 740 ezret. Az állomások wifi szolgáltatását ez év áprilisában indította el a vasúttársaság, naponta átlagosan kétezren élnek a lehetőséggel.

A MÁV-Start folytatja a fejlesztéseket és egyre több vasúti kocsit szerel fel a wifi szolgáltatáshoz szükséges műszaki berendezéssel. Az állomások közül Miskolcon decemberre épül ki a működéshez szükséges hálózat, Pécsen pedig a jövő évben, az új állomási főépület átadását követően lesz elérhető a díjmentes netezési lehetőség.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Chriss745 #6
    Én is próbáltam már többször a Győr-Budapest közötti szakaszon a wifi-t a vonatokon, hát egy katasztrófa. Fel még csak fel lehet rá csatlakozni, de aztán annyi, esetlag LAP parti-ra lehetne használni, semmi IP forgalom nincs kifele. Én ezt a helyükben nem reklámoznám, inkább letagadnám, hogy van, ennél még a London-Boston járaton is jobb netem volt, pedig hát ott azért egy pöppet bonyolultabb kivitelezni a dolgot.
  • tobias88 #5
    Nem is működik, hogy használhatnák egyre többen? Ráadásul nincs is térerő a vasútvonalak többségén a szerződött szolgáltatónak...
  • imipapa #4
    Szép PR cikk, de a máv fedélzeti wifi valójában egy nagy nulla. A Budapest-Cegéld vonalon járok minden nap és már eljutottam arra a pontra, hogy meg sem próbálok csatlakozni a wifihez, mert már a bejelentkezés is problémás sokszor, de ha ez össze is jön, akkor vállalhatatlanul lassú az internet.
    Többször írtam ez ügyben az ügyfélszolgálatnak, de az általános reakció az, hogy nagyon sajnálják és természetesen mindent megtesznek, hogy javítsanak a minőségen, bla, bla, bla, aztán persze semmi nem történik.
    Arra azért nagyon kíváncsi lennék, hogy a MÁV éves szinten mennyit fizet a T csoportnak ezért a csodálatos és minőségi internet szolgáltatásért.
  • ledon #3
    Egy ennek a cikknek annyi értelme volt mint kandisznón a csöcsnek. Elfogyott az ötlet? Ha meg fizetett a Máv akkor okoskodjunk:
    2. Felcsatlakozni a hálózatukra10 - végtelen percig tart.
    3. A sebessége amire oly büszkék néhány kbit/sec ( ha sikerül felcsatlakozni), sehol a 7,2Mbit/sec amit reklámoznak - tök mindegy, hogy néhányan vagy sokan ülnek az IC-be.
    4. Szeged- Bp vonalról írom, rendszeresen utazom, nem használom, mert akkora sza@r, hogy inkább bekapcsolom a mobil nettemet. Próbáltam laptoppal (win 7, win 8.1), tablettel (Android 4.1), telefonnal (win 8.1 - Android 4.2)
    5 Akkor miről is beszélünk XXI.sz - ahol a XIX.sz technikával kulturáltabb és pontosabban működött mint most.
    6. Követelem a Kínai vasút társaság behívását, rögtön a sok ingyenélő kezdene kapkodni a MÁV-nál egy kis konkurenciától.
    7 Külföldi utazási portálokon a MÁV 1 pontos - tehát nem ajánlott a használata, még a Balkánon is 2 pontos.
    Akkor most mi értelme volt ennek a cikknek?
  • Tommy D #2
    Linuxon fel sem lehet rá csatlakozni egy szépen kinéző script nélkül.
  • bagolybence #1
    Ez szépen hangzik, én többször próbáltam meg használni Győr és Budapest között, van szép erős wi-fi jel, egyszerűen lehet csatlakozni, csak éppen nincs "mögötte" internet, így legfeljebb településeken áthaladva lehet mobilnetezni útközben, azon kívül meg a wi-fin sem érhető el semmi...