SG.hu

Risen 3 Titan Lords

Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Piranha Bytes
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+ processzor, Nvidia GeForce GTS 240 vagy ATI Radeon HD 5850 grafikus kártya, 2 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-655K 3,2 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 940 processzor, Nvidia GeForce GTX 470 vagy ATI Radeon HD 6670 grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Risen, Risen 2: Dark Waters, Gothic-sorozat
Kategória: szerepjáték

A Risen 3 Titan Lordsban a Piranha Bytes fejlesztői az egykori Gothic-franchise legjobb pillanatait igyekeztek felidézni előttünk új sorozatuk sajátosságaival ötvözve. A végeredmény egy kellemes szerepjáték lett, ami különleges hangulatának és bájának köszönhetően hamar belopná magát a rajongók szívébe, de az összkép sajnos korántsem ilyen idilli. Játéktesztünkből kiderül, hogy miért!

A német Piranha Bytes csapata az ezredfordulót követően csakhamar nagy hírnévre tett szert, miután 2001-ben megjelent Gothic című első szerepjátékuk. Noha a stúdió soha nem minőségi munkáiról volt híres, de már az említett sorozat első epizódja is olyan sajátos hangulattal, összetett és imádni való történettel, valamint játékmenettel rendelkezett, ami szó szerint megkedveltette saját magát. Alig egy évvel később érkezett is a folytatás, avagy a Gothic II – amit sokan mindmáig a franchise legjobb darabjaként tartanak számon –, majd 2006-ban trilógiává bővült a sorozat, ami az évek során folyamatosan megmaradt a kitaposott ösvényen, azonban a csapat egyre inkább túlvállalta magát, ezáltal a Gothic III-ra már egy félkész, hibáktól hemzsegő alkotásként tekintünk vissza, ami kis híján a Piranha Bytes hattyúdalát is jelentette.

A játék első kiegészítőjét már nem is ők készíthették el, és kiadójuk is csődöt jelentett, így a Deep Silver istállójába igazoltak, ahol azonnal életet adtak egy vadonatúj műnek, amit ma már csak Risen néven ismerünk. A játék első epizódja akár egy forradalmi változásokon átesett Gothic is lehetett volna, de a fejlesztők a két évvel ezelőtt megjelent Risen: Dark Watersben bizonyították, hogy ennél többről van szó. Noha a játékmenet továbbra is megmaradt a régi vonalon, azonban a kalózos történet és a karibi hangulat igencsak sajátossá tette a végeredményt, ami viszont szöges ellentéte volt mindannak, ami a csapat korábbi alkotásait jellemezte. Ezek után már meg sem lepődtünk, amikor a legújabb epizódot úgy vezették fel a készítők, hogy egyfajta visszatérés lesz saját gyökereikhez, avagy a klasszikus Gothic-játékokhoz. Hogy mit sikerült megtartaniuk ebből az ígéretből? Máris kiderítjük!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Risen 3 Titan Lordsban ezúttal is egy névtelen hős felett vesszük át az irányítást, akit azonban a korábbi részek főszereplőivel ellentétben egy kicsit könnyebben be tudunk majd azonosítani, hiszen annak a Pattynek a testvéréről van szó, aki a Risen 2-ben kapott nagy szerepet. Ebből az információból már kikövetkeztethető, hogy a fejlesztők – sajnos vagy szerencsére – nem távolodtak el túlzottan a kalózos témától, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a játék azonnal egy hatalmas tengeri ütközettel kezdődik, ami tökéletesen bevezet minket a harcrendszerbe, illetve a történet alapjaiba.

Mire azonban főhősünket a szívünkbe zárnánk, a cselekményben egy drámai fordulat következik be, történetesen egy haláleset, ami egy kis képzavarral élve mégis szerencsésen végződik. Egy rejtélyes idegen ugyanis feltámasztja testünket – később kiderül, hogy nem véletlenül –, azonban lelkünket nem tudja visszaadni nekünk, de amennyiben segítünk megoldani a világ problémáját, talán erre is megoldást találhatunk majd, ezáltal újra teljes értékű emberként élhetjük le hátralévő éveinket.

A játék a déli tengerek különböző hangulatú és élővilágú szigetein játszódik, ezáltal miközben saját céljaink mellett felvesszük a harcot a sötét erők ellen, rengeteg különféle emberrel, problémával és frakcióval ismerkedhetünk meg. Egészen elképesztő, ahogyan a Piranha Bytes emberei ezzel a szigetes megoldással sok kisebb, de mégis komoly méretekkel rendelkező bejárható területet tártak elénk egy nagyobbacska, összefüggő vidék helyett. Ennek bizonyára technikai okai voltak, azonban egy pillanatig sem lesz hiányérzetünk, mert bármelyik régióba is szólítsanak minket küldetéseink, mindenhol azonnal belefeledkezünk a történetbe és a varázslatos tájak felfedezésébe. Ennek köszönhetően találhatunk majd már-már a Gothic-sorozat által ihletett, leginkább középkori hatásokat felvonultató környékeket, de akadnak a második részből újrahasznosított területek, ezáltal a trópusi hangulat is megelevenedik a kampány alatt, amitől egy különleges, de mégis szerethető kettősségben lehet részünk.

A Risen 3 Titan Lords egyébiránt a játékmenet tekintetében vonultatja fel a legkevesebb újdonságot, így a fejlesztők lényegében az előző epizódban megismert mechanizmust emelték át a harmadik részbe – annak minden előnyével és hátrányával egyetemben. Ennek köszönhetően bárhová is sodorjon minket utunk, szinte mindenhol találhatunk majd a főküldetések mellett mellékes feladatokat, amelyek között szabadon válogathatunk. Nem ritkán ugyanakkor egy párbeszéd során már egy elcsípett információ is elegendő lehet ahhoz, hogy újabb tennivalóval gazdagodjon jegyzetfüzetünk, ami nem kizárt, hogy elsőre csak egy kis vadászatnak indul, de csakhamar egy olyan rejtéllyé alakul át, ami hatással lehet valamelyik frakcióra, esetleg olyan részleteket deríthetünk ki általa a történet hátteréről, ami segíthet alaposabban is megérteni a kialakult helyzetet.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Akárcsak a sorozat korábbi epizódjaiban, ezúttal is különféle érdekcsoportok ostromolnak majd minket csatlakozási lehetőséget kínálva, de csak rajtunk áll majd, hogy kinek segítünk, illetve kiknek fogadunk örök hűséget. Választásunk sok mással egyetemben természetesen hatással lesz a történet alakulására, illetve arra is, hogy bizonyos frakciók és emberek miként viszonyulnak hozzánk, de utóbbi már abban az esetben is megnyilvánul, ha valakinek szívességet teszünk, esetleg ártunk neki. Amennyiben ugyanis például valaki a szívünkbe zár minket, nagy valószínűséggel olyan információkat is megoszt velünk, és olyan feladatok teljesítésére kér fel, amihez alapesetben nem kaptunk volna hozzáférést, de ha magunkra haragítjuk az illetőt, akkor lehetőségek tucatjaitól is megfoszthatjuk magunkat. A világ tehát folyamatosan reagál ránk, velünk együtt él és alakul, ami az esetek többségében sajnos csak az egyes szigetekre jellemző, tehát nem globális szintű, de így is lehetőségünk lesz többször megtapasztalni döntéseink súlyát.

Természetesen a Risen 3 Titan Lords nem csak a történet felgöngyölítéséről, valamint a kalandozásról szól majd, hanem a harcokról is. Sajnos már a sorozat első epizódjában sem igazán működött megfelelően ez a szisztéma, de a fejlesztők harmadjára is meghagyták komolyabb változtatás vagy finomhangolás nélkül. Ezáltal az összecsapások nem is annyira képességeinken, mint inkább ügyességünkön, megfigyelésünkön és ritmikusságunkon múlik majd. Minden egyes ellenfél, de főként a rendkívül változatos szörnyvilág rendelkezik sajátosságokkal – van, amelyik egyszer támad, de erőset, más egymás után hármat, de gyengébbet –, amit ki kell tapasztalnunk ahhoz, hogy eredményesen vehessük fel velük a harcot.

Ha valaki a szüntelen támadásra és kaszabolásra akarja felépíteni stratégiáját, az biztosan elvérzik majd a játékban, hiszen itt meglesz a helye a támadásnak és a védekezésnek, ezt a ritmusosságot pedig minden esetben figyelembe kell majd venni még akkor is, ha a türelem gyakran mást diktál. A harcok során különféle kardok és szablyák mellett lőporos fegyvereket is használhatunk, de a varázsitalok, a csapdák és a mágia sem maradt ki belőle. Ennek köszönhetően ezúttal sem kell előre megválasztanunk saját kasztunkat, hanem a játék előrehaladásával mi magunk dönthetünk arról, hogy mit szeretnénk használni, így amennyiben a mágia mellett szeretnénk erőteljesebben a kardharcra is koncentrálni, akár még azt is megtehetjük. A Risen 3 Titan Lords nem szab határt ebben!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A különleges – és gyakran komoly fejtörést okozó – harcokhoz természetesen egy sajátos fejlődési rendszer is társul, amit a fejlesztők szintén az előző részből emeltek át. Ennek következtében tapasztalat helyett dicsőségpontokat gyűjthetünk minden egyes tettünk után, és ezekkel emelhetjük újabb szintekre főbb képességeinket. Ez azonban még nem minden, hiszen bizonyos tulajdonságainkat különféle gyógynövényekkel és varázstárgyakkal szintén növelhetjük – akár tartósan is –, de lesznek olyan extra képességek, amelyeket bizonyos karakterektől sajátíthatunk majd el. Ehhez nem kell más, mint a megfelelő személy, valamint rengeteg pénz, amivel egyetlen kattintásra ügyesebb tolvajok, jobb kovácsok vagy erősebb kardforgatók lehetünk.

Noha a fenti áttekintés talán azt a hatást keltette, hogy a Risen 3 Titan Lords egy kiváló játék, ez sajnos abban az esetben érvényes megállapítás, ha imádtuk a Piranha Bytes korábbi játékait, és szeretnénk egy kicsit nosztalgiázni. A fejlesztők ugyanis hírnevükhöz hűen ezúttal is kellemetlen hibák millióit hagyták maguk után a játékban, így harc közben beakadó karakterek, logikátlanságok, vagy az összetett párbeszédrendszer problémái mondhatni rendszeresen meghiúsítják a végeredmény makulátlan élvezetét. Alapvető problémák vannak még mindig a harcrendszerrel, aminek ritmikusságához hiába szokunk hozzá, gyakran olyan helyzeteket teremthet – főként az erősebb ellenfelekkel szemben –, amikor inkább a Pokolba kívánnánk az egészet.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A hemzsegő bugokat azonban még talán meg is bocsátanánk a német fejlesztőknek – hiszen megszoktuk tőlük –, azonban azt a küllemet, amivel a Risen 3 Titan Lords megjelent, már aligha lehetne egy legyintéssel elrendezni. A játék ugyanis bár nem csúnya, de nem áll távol attól, hogy ilyen jelzővel illessük. Főként az átvezetők alatt látni igazán, hogy a Piranha Bytes által használt grafikus motor több éves lemaradásban van, ezáltal a külcsín még az előző generációs konzolokon is maximum erős átlagosnak tekinthető. Nem csak az alacsony felbontású textúrák, hanem azok illeszkedése, a baltával faragott karakterek, vagy az animációk hiányosságai is kivétel nélkül elborzasztják majd azokat a játékosokat, akik hozzászoktak már az újgenerációs grafikához. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a játék elsődlegesen hangulatával hódít, ezáltal a küllem a legtöbb esetben valóban sokszor másodlagos szerepet tölt majd be a teljes összkép tekintetében.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület kellően átlátható lett, így aki életében legalább egy szerepjátékkal játszott – netán éppen a sorozat korábbi epizódjaival –, az biztosan azonnal kiismeri majd magát mindenhol, legyen szó a térkép vagy a képességek használatáról, esetleg az inventory-rendszerről. Az irányítás tekintetében azonban már nem beszélhetünk ennyire pozitív megvalósításról. Karakterünk például rendszeresen elakad az egyes tereptárgyakban, a harcok pedig gyakran kínszenvedéssé válnak a sajátos szisztémának köszönhetően, ami leginkább a ritmusosságra és a jó időzítésre épül. Ha ezt nem tudjuk megszokni, illetve nem tudunk ráhangolódni, akkor kis túlzással a Risen 3 Titan Lords számunkra teljesen élvezhetetlen lesz.

Játszhatóság: Amiben azonban abszolút nyertesnek tekinthető a játék, az nem más, mint a szavatosság. Ha csak a fővonalra koncentrálunk, akkor is kihozhatunk 15-20 órát a kampányból, de a mellékes teendőkkel ezt az értéket könnyedén megháromszorozhatjuk. Ezenfelül az újrajátszhatósági faktor is nagyon magas, hiszen minden döntésünk és tettünk valóban hatással van a történet alakulására, illetve a világ sorsára, de ha csak a kampány során választható frakciókból adódó útvonalat is vesszük alapul, akkor is érdemes lesz többször újraélni a cselekményt.

Intelligencia, nehézség: A játék a mesterséges intelligencia tekintetében átlagosra vizsgázik, ami jól kifejezi azt a hullámzó teljesítményt, ami a végeredményre mindvégig jellemző. A nehézség tekintetében is nehéz valódi véleményt formálni, hiszen a játékban alapvetően nincsenek teljesíthetetlen kihívások, sőt többségük inkább élvezetes, de a sok hibának köszönhetően – amelyek főként az összecsapások során jelentkeznek – gyakran olyan helyzetek elé állít minket a Risen 3 Titan Lords, amelyekre csak egy mentett állás betöltésével találhatunk megoldást.

Hangok, zene: A szinkronhangok terén meglepően átlagos teljesítményt nyújt a játék, leginkább a főszereplő mögé állíthattak volna az alkotók egy megfelelőbb embert, de a kalandok során felcsendülő dallamok megmentik a produkciót attól, hogy belesüllyedjen a nagy átlagba.

Összegzés: Mindent összevetve a Risen 3 Titan Lords korántsem lett egy rossz játék, azonban messze nem teljesíti azokat az alapvető követelményeket, amelyek 2014-ben elvárhatók lennének egy vérbeli RPG-től. A kritikán aluli küllem mellett a legnagyobb probléma, hogy az alkotók szinte egy az egyben átemelték a közvetlen elődben megvalósított játékmenetet, és még csak arra sem vették a fáradtságot, hogy finomítsák a már ott is problémás harcrendszert, illetve kigyomlálják az alapvető hibákat. Amennyiben szereted a múltidéző szerepjátékokat, és imádtad annak idején a Gothic-sorozatot, a Piranha Bytes legújabb játéka ismét felejthetetlen élményeket nyújthat számodra, de a ma elvárható szinthez mérten, illetve objektíven szemlélve a végeredményt csak néhány dolog emeli ki az átlagból.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Józsibácsi #22
    Gondold annak! Végül is semmi jelentősége az egésznek... ;)
  • Molnibalage #21
    Tehát, akkor a G is RPG. Pontosan egy hős van benne, mint a W-ben...
  • Józsibácsi #20
    Értelek, de a szerep része a karaktered méginkább. És ha fixált a karaktered, akkor EGYETLEN szerep van, míg ez igencsak lebutított verziója, annak ami a hardcore RPG-ben, van hogy több tucat különféle szereplő bőrébe bújhatsz... éppen ezért ennek teljes hiánya, máris kilöki a vérbeli RPG kategóriából az adott játékot. Ettől még persze lehet jó, mint írtam a Witcher saga szerintem minden idők egyik legjobb játéka...
  • Molnibalage #19
    Nos kérlek már itt meg is dőlt, csak eme egy dolog miatt a gama RPG mivolta. Tekintve hogy az RPG-ben alfa és omega, hogy az elején karaktert választunk, nemet, kasztot, alap skilleket, arcvonásokat és ugyebár a kidolgozottabb RPG-kben még a fanszőrzet sűrűségét és színét is beállíthatom kedvemre, azaz (viszonylag) EGYEDI KARAKTERT KÉSZÍTHETÜNK.
    Szerintem meg nem. Az RPG lényeg a döntés. Márpedig a Gothic szériában ez megvan. Azért ROLE playing, merthogy az adott helyzetben te hogyan döntenél, erről szól az SZEREP...
  • Józsibácsi #18
    Nem sok értelme van ezt boncolgatni, mert ez nem képzőművészeti főiskolai szigorlat. A műfajok ill alműfajok közti határok el- ill. összemosód(hat)nak. És túl nagy jelentősége nincs. Azonban az hogy vérbeli RPG valami, mégis csak egy rang. Méghozzá nem kis rang, és nem is sok játék mondhatja el magáról, hogy méltó eme besorolásra.. pusztán ezért merészeltem kötekedni. bocsánat érte ha megbántottalak hogy a tudatlanság tört fényét vetítettem netán esetleg természetesen tévesen és balga mód rád.. ;)
    Leginkább tehát véleményt írtam. De ha már kérdezed a véleményem további bontásban hát legyen... X)
    Először is a klasszikus RPG szigorúan fantasy. Alfa és omega. A sci-fi RPG már az ős kizárólag fantasy RPG-től vette át az rpg elemeket. Ettől persze még lehet jó. Azonban, én egyetlen egy sci-fi rpg-ről tudok, az is inkább Cyberpunk, de végül is sci-fi; és ez a Fallout. Az összes többi sci-fi RPG-nek titulált játék, mind ugyanúgy, mint alant elemezgettem, rpg jellegű sci-fi akció-kaland játékok csupán és nem mondható rájuk kategorikusan hogy RPG. Namost a Fallout érdekessége viszont az, hogy a Bethesda fejlesztette ugyebár, akik az Elder Scrolls RPG-t, igen, az bizony vér-RPG is csinálták. Azaz lényegében saját magukat másolták, hogy némi képzavarral éljek. Csináltak egy remekbeszabott RPG saga-t és annak árnyékaként, az egészet átültették némi lájtosítással sci-fibe.. Azonban a Fallout még így is épphogy de mondjuk, hogy RPG, legalábbis a leg-RPG-sebb, a sci-fi-rpg-nek titulált, akció-kalandjátékok közül.
    A gothic, Risen és Witcher, mint már írtam, rpg jellegű fantasy akció kalandjátékok. Tübb okból is, de a legfőbb ok, a karakter választás hiánya. Mindegyik játék fix főszereplős, még annyit sem módosíthatsz rajta, hogy nemet választasz. Nos kérlek már itt meg is dőlt, csak eme egy dolog miatt a gama RPG mivolta. Tekintve hogy az RPG-ben alfa és omega, hogy az elején karaktert választunk, nemet, kasztot, alap skilleket, arcvonásokat és ugyebár a kidolgozottabb RPG-kben még a fanszőrzet sűrűségét és színét is beállíthatom kedvemre, azaz (viszonylag) EGYEDI KARAKTERT KÉSZÍTHETÜNK. Amely játékban ez nincs, hiába a rolling, hiába a valósidő (nos itt a másik hogy az igazi RPG-ben igen kidolgozott valós idejűség van, míg említettekben vagy nincs is, vagy csak minimális kihatása van a játékmenetnek, lényegében annyi jelentősége van, hogy most éjjel van meg nappal, és hogy hanyadik napján vagyunk kalandnak, slussz passz.. míg egy RPG-ben az időtényező igen fontos, akár ki is futhatunk az időből bizonyos küldetésekben stb), tehát karaktergenerálás és valósidejűség; aztán karakter fejlesztés (melybe ugyebár a skilleken túl a felszerelés fejlesztés is benne van), igen primitív mind a Gothic-ban, Risen-ben és Witcher ben is. Egy RPG kb 100x komplexebb módon kínálja a ezeket, elveszhetsz bennük (szerintem néha már feleslegesen és zavaróan túl is bonyolítják, de ez ízlés dolga, mindenesetre ez is RPG alapjellemző) Egy rpg jellegű akció kalandjáték meg ad egy lebutított, lájtos, primitív, az RPG-kre hasonló fejlődési fejlesztési rendszert, mind a karaktered attributumai, mind felszerelése terén (ami persze nem baj sőt,. én speciel jobban szeretem, mert a hardcore RPG-s túlkomplikálás zavar); amúgy pont ez a lájtosítás az rpg jellegű kaland akciójátékok sikerének egyik titka, mert ki a rossebbnek van ideje energiája, kedve (mikor van másik ezer játék amit lehetne tolni) fél évig farmolgatni egy RPG-ban... Hát kevés és egyre kevesebb fanatikus hardcore RPG-snek (akik többségének mellesleg tök mindegy a grafika minősége, azaz a látvány is szinte - ők persze főleg MMO-znak nyílván). Egy szó mint száz, az igazi RPG nagyon széles mozgásteret és variabilitást biztosít a karaktered jellemzőiben, és viszonylag egyedi karakterrel játszhatsz, mig az rpg jellegű kalandjátékban minimális a választék (Two Worlds) vagy egyáltalán nem is választhatsz és fix a karaktered. Lehetne persze még hosszan elemezni a két műfaj közti különbséget, de szerintem ennyi már elég.

    A Sci-fi RPG, az egészen pontosan: sci-fi RPG. Azért mert az RPG alapvetően fantasy. Az ős RPG és a hardcore RPG az fantasy. A sci-fisítés később jött, hogy valamit variáljanak, változatosabbá tegyék. És az RPG rajongók igencsak megoszlanak, de szerintem a többség úgy véli, hogy az igazi vérbeli RPG csakis a fantasy. Ezért aztán nincs értelme annak hogy fantasy RPG valóban, tehát akár ki is hagyhattam volna a kategorizálásból, és elég lett volna ha azt írom hogy rpg jellegű akció kaland játék... node mindegy... remélem kielégítettelek... ;-D (és ne feledd ez sima vélemény, nem szakvélemény, nem ex cathedra okoskodás, csupán az én kis magánvéleményem, ezért kéretik ha lehet nem hisztizni, meg lehülyézni, mindenkinek van joga magánvéleményhez és akár tévedni is abban, ha úgy alakul)
  • Molnibalage #17
    Én úgy érzem, hogy te nem tudod értelmezni azt, hogy a fantasy RPG az RPG egyik műfaja. Van nem sci-RPG is és más korszakban vagy világban játszódó is. Áruld már el, hogy a Risen miért nem az...? Vagy a Gothic...? Ha ezek nem azok, akkor az NWN miért az...?
  • Major #16
    Mivel te már vallási magasságokban térdepelsz a Piranha Bytes előtt, így a magának a jó istennek se hinnéd el, hogy a szinkron hangok baromi gyengék, maga a játék pedig a szokásos bughalmaz.
    Utoljára szerkesztette: Major, 2014.09.02. 00:42:04
  • Józsibácsi #15
    RPG jellegű fantasy kalandjátékot nem szerencsés RPG játékhoz hasonlítani. Mintha a lovat hasonlítanánk a macskához... (négy lába végül is van mindkettőnek...)
    Ugyanis a Risen és a Witcher is nyilván előbbiek, míg a Neverwinter sorozat hardcore RPG játék.. Majdhogynem teljesen más műfaj a kettő... minimális átfedés van köztük, kb annyi hogy fantasy mind és kb itt meg is állt, mert karakter fejlesztésben ma már egy jobb kaland shooter is lassan van olyan komplex mint egy Risen vagy egy Witcher... (annak ellnére hogy a Witcher sorozat zseniális, korszakalkotó, megkockáztatom minden idők egyik legjobb videojátéka)
  • Józsibácsi #14
    Nagyjából korrekt ez a kritika szerintem. Először is annyit tennék, hozzá, hogy ez NEM RPG! Nem kicsit, nagyon nem!
    Hanem RPG jellegű fantasy akció-kaland játék, csakúgy ahogy a Risen minden része, de a Gothic-ok is ugyanúgy.
    Továbbá annyi legyen javára mondva eme Risen epizódnak, hogy a Gothic-os hangulatot nagyon jól eltalálták. Megkockáztatom zseniálisan és katartikusan. Ős rajongók nagyon sok nosztalgiát és fílinget kapnak vissza a régi Gothic részekből, ami nagyon jó (nekik) és ez bizony a Risen 2-ből teljesen hiányzott (tehát paralel okozott csalódást a Gothic 4-el együtt); aki viszont nem játszott Gothic-okkal, az bizony sajna ebből jottányit sem fog érezni; számukra ez a plusz (vagy éppen az epizód lényege?) nem jön le egyáltalán és bizony egy gyenge közepes játéknak fogják gondolni.
    A Risen 3 legnagyobb ereje tehát szerintem az ős Gothic-os fíling és ezen túl sok minden mást nem lehet róla elmondani sajnos; s ez a cikk lényegében össze is foglalt róla minden elmondhatót; ahhoz sokat tenni már nem lehet.
    Mondjam azt, réteg játék lett kizárólag Gotchic fanoknak. Azonban ez a kissé szedett-vetett és nem túl sok energia belefeccöltség (átemelések, bugtenger, felháborító textúrák és NPC kidolgozottság stb) arra utal - legalábbis remélem nagyon nagyon nagyon és másik ugyanerről szóló topikban már ezt fel is vetettem korábban - hogy ennek oka csak az lehet, hogy valamin dolgoznak nagy erőkkel a Piranhás kollégák, amire fordítják igazán a fókuszt, arra megy a teljes gőz és a Risen 3 csak menet közben elkövetett, összedobott kis habkönnyű rágcsa, addig is míg A Nagy Mű elkészül (amit persze nagy titok övez, nagy meglepi és szenzáció lesz...) - persze ismétlem mindez csak az én kis teóriám - és ez a bizonyos nagy durranás nem lehet más, csakis a GOTHIC 5..!!!
    Tehát legyünk jóhiszeműek és egy hamarosan (ami az ilyen, sajnos jól ismert, léptékben lehet persze még 1-2-3 év is akár), meg fog jelenni a Gothic saga 5-ödik monumentális, nextgen fejezete, tökéletesre kidolgozva, optimalizálva, bugmentesen és minden idők legjobb RPG jellegű fantasy akció-kalandjátéka lesz...!
    Imádkozzunk hát Innoshoz, Adanoshoz (és még akár Beliarhoz) is ezért! S e cél érdekében nézzük el ezt a kissé gyengécske, ám Gothic fanok számára nagyon is élvezetes csemege, legújabb Risen epizódot...! Innos legyen veletek feleim...! XD
  • Molnibalage #13
    És csak a Witcher 1 demóval toltam anno és semmvel sem volt szebb, mint az NWN2. Mondjuk anno az NWN2-őt ekézték sokan, hogy csúnya. Azoknak is szemorvost javasoltam volna... A Dragon Age-t soha nem is láttam.