MTI

A britek öt évvel elhalasztották a belsőégésű motorral felszerelt járművek kivezetését

A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt új járművek értékesítési tilalmát. Rishi Sunak miniszterelnök bejelentette: az eddigi 2030 helyett 2035-ig lesz lehetséges dízel- és benzinüzemű autók forgalomba helyezése.

A Downing Streeten tartott beszédében a brit kormányfő közölte: meggyőződése szerint 2030-ban az újonnan eladott gépkocsik "óriási többsége" a kötelező erejű határidő nélkül is elektromos meghajtású lesz, mivel csökkennek az ilyen járművek előállítási költségei, az elektromos autók egyre hosszabb utat tudnak megtenni egy töltéssel, és bővül a töltőhálózat is. Nagy-Britanniában már most hatvan másodpercenként vesznek nyilvántartásba egy-egy új elektromos járművet. A döntést azonban a fogyasztóknak kell meghozniuk, anélkül, hogy a kormány "kemény kézzel" bármire kényszerítené őket, tekintettel arra, hogy az átállás költségei még mindig magasak, különösen a megélhetési költségek emelkedésével küszködő családok számára - fogalmazott a brit miniszterelnök. Sunak hozzátette: belsőégésű motorral felszerelt használt autókat 2035 után is lehet majd értékesíteni Nagy-Britanniában.

A határidő már többször változott. A brit kormány 2017 közepén bejelentette, hogy több évtizedre szóló környezetvédelmi programja keretében 2040-től csak elektromos, illetve hibridüzemű autók és kisteherautók kerülhetnek forgalomba Nagy-Britanniában. Három évvel ezelőtt azonban új stratégia készült, amelynek alapján egy évtizeddel korábban, 2030-ban megszűnt volna az új benzin- és dízelüzemű személyautók és furgonok értékesítése, 2035-től pedig hibrid meghajtású járműveket sem lehetett volna forgalomba helyezni. Rishi Sunak szerdán bejelentett új terve alapján mindazonáltal egységesen 2035 az új határidő.


Ez sem feltétlenül végleges azonban, mivel a legnagyobb brit ellenzéki erő, a Munkáspárt - amely jelenlegi 20 százalékpontos támogatottsági előnyével a jövőre esedékes nagy-britanniai parlamenti választások esélyese - Sunak szerdai Downing Street-i beszéde után közölte, hogy továbbra is tartja magát a belsőégésű motorral működő gépkocsik és furgonok értékesítési tilalmának eredeti, 2030-as határidejéhez. A jelenlegi konzervatív párti kormány meghirdetett célja, hogy a brit gazdaság 2050-re nettó karbonsemlegessé váljon. Rishi Sunak szerdai beszédében kijelentette, hogy ez a terv nem változik, és a belsőégésű motorral felszerelt járművek későbbre halasztott értékesítési tilalmával is elérhető.

A belsőégésű motorokkal felszerelt járművek értékesítési tilalmának elhalasztását egyöntetű iparági bírálat fogadta. A Ford autóipari óriáscég nagy-britanniai részlegének elnöke, Lisa Brankin a BBC-nek nyilatkozva kijelentette: az ágazat tettrekészséget, elkötelezettséget és következetességet vár a brit kormánytól, Rishi Sunak szerdai bejelentése azonban mindhárom elvárással ellentétes. Brankin hangsúlyozta: a Ford már 430 millió fontot (több mint 190 milliárd forintot) költött arra, hogy felkészítse brit üzemeit az elektromos autók gyártására. Mike Hawes, a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) vezérigazgatója szerint Rishi Sunak bejelentése "rendkívül zavaros üzenet" a fogyasztók számára, és kérdés, hogy a határidő módosítása nem készteti-e az autósokat az elektromos járművek vásárlásának elhalasztására.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #3
    "Ha a 15 perces varosokat bevezetik a britek, akkor ugyis mindenki ott lakik majd ahol dolgozik, tehat nem lesz szukseguk autora, de igazabol nagyobb kapacitasu tomegkozlekedesre sem."
    Sztem a britek nem szeretnék, ha a 15 percre a lakhelyüktől veszélyes hulladék égető működne esetleg egy vegyi üzem... Te sem szeretnéd. Nem lesz ebből semmi. Hidd el. 15 perces városokat már marha régen is terveztek, hamvába holt ötlet. De egy futurisztikus jövő vázolásához szép pr dumával tökéletes.

    "Akinek meg szuksege lesz a helyvaltoztatasra (a milliardosoknak), ok nemcsak a vtol legitaxit, de a nagy teljesitmenyu elektromos szemelyautokat is meg tudjak majd fizetni."
    a többi meg menjen gyalog mi? :) vagy közösködjön valakivel... nem hinném, hogy ez belátható időn belül meg fog valósulni.

    "A hatarido kitolasa a generaciovaltas kivarasa miatt kell. Ha nem tudjak atverni a mobilitas megszuneset a mostani dolgozo generacion, majd sikerul azokon akik mar ebben nonek fel. "
    szóval a mostanin nem tudják átverni de a következő ebbe nő bele, abba amit most nem tudnak átverni.. what? Hogy nőne bele valaki amit nem tudsz bevezetni, mert nem lehet átverni a mostani társadalmon?
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.09.28. 14:58:31
  • kvp #2
    A legtobb autoban egy ember ul es napi kevesebb mint 100 kilometert megy. Ahhoz folosleges a nagy auto es hatotav. Ha a 15 perces varosokat bevezetik a britek, akkor ugyis mindenki ott lakik majd ahol dolgozik, tehat nem lesz szukseguk autora, de igazabol nagyobb kapacitasu tomegkozlekedesre sem.

    Akinek meg szuksege lesz a helyvaltoztatasra (a milliardosoknak), ok nemcsak a vtol legitaxit, de a nagy teljesitmenyu elektromos szemelyautokat is meg tudjak majd fizetni.

    A hatarido kitolasa a generaciovaltas kivarasa miatt kell. Ha nem tudjak atverni a mobilitas megszuneset a mostani dolgozo generacion, majd sikerul azokon akik mar ebben nonek fel.
  • csicso82 #1
    Ó hányszor lesz ez még eltolva! Korainak érzem, ha majd egy pl. fél nm-es kocka területű akkuval egy átlagos autó elmegy 1000km-t vagy 500-at nehezített körülmények között:
    - extrém meleg, extrém hideg időjárás
    - nehéz terep, emelkedő
    - 5 fő (5 100kg-os emberrel)
    - légkondi (kellemes 26-28 fokra hűtőt beltér)
    - világítás